הציבור יממן חו"ל לאשתו של ריבלין; "בלעדיה הוא חצי בנאדם"

הוועדה אישרה פה אחד בקשת סגני יו"ר הכנסת ■ ח"כ ניסים זאב: "אשתו של אדם כגופו, ואדם ללא אשתו הוא חצי בן אדם ■ "ראוי שחכים ייסעו לחו"ל - הם משמשים כשגרירים"

ועדת הכנסת אישרה היום (ד') פה אחד את בקשת סגני יו"ר הכנסת לאשר ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין לצרף את רעייתו לנסיעות לחו"ל, במימון הכנסת. יו"ר הוועדה ח"כ יריב לוין, הציע לחבריה לאשר את המלצות הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת.

חברי הכנסת ניסים זאב ואברהם מיכאלי, הציעו שיו"ר הכנסת ידווח לוועדה על נסיעותיו לחו"ל, וח"כ לוין הוסיף שראוי שהדיווח יהיה עניני ומפורט ולא רק אינפורמטיבי. חברי הכנסת שתמכו בהחלטת ועדת גרונאו, אמרו שראוי שחכים ייסעו לחו"ל, כיוון שהם משמשים כשגרירים. "אני נוסע בעולם ומגלה שחברי פרלמנט שונים לא יודעים כלום על מדינת ישראל" אמר ח"כ מיכאלי.

ח"כ זאב אמר שאשתו של אדם כגופו, ואדם ללא אשתו הוא חצי בן אדם וראוי לממן ליו"ר הכנסת לצרף את רעייתו לנסיעות רשמיות. באותה הזדמנות, אישרה הוועדה אף את הסדר החזר הוצאות חברי הכנסת בגין נסיעותיהם לחו"ל.

בנושא אחר, הוועדה אישרה את בקשת יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ כץ, להעביר את הדיון בהצעת חוק התניית תמיכות במחקר ופיתוח והשקעות הון, מוועדת הכלכלה לוועדת העבודה, בהסכמת יו"ר ועדת הכלכלה.