הדומיין sex.com נמכר לחברת החזקות אלמונית ב-13 מיליון ד'

מדובר באחד הסכומים הגבוהים ביותר ששולמו אי-פעם עבור שם דומיין ■ הקונה היא חברה בשם קלובר הולדינגס הרשומה באיים הקריביים ■ כ-23% מהחיפושים באינטרנט קשורים לסקס

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור כתובת האינטרנט הכי חמה ברשת? חברה בשם Clover Holdings הסכימה לשלם לפי הערכות 13 מיליון דולר תמורת הדומיין sex.com - ובכך גברה על הצעותיהן של 11 חברות נוספות.

על הזוכה המאושרת, אגב, לא ידועים פרטים רבים, חוץ מזה שהיא רשומה באי סנט וינסנט שבאיים הקריביים.

סכום זה נחשב בין הגבוהים ביותר ששולמו אי-פעם עבור שם דומיין (הסכום הגבוה ביותר, 16 מיליון דולר, שולם עבור שם הדומיין insure.com. יחי ההבדל הקטן).

בשנת 2006 רכשה חברת אסקום את הדומיין sex.com בסכום של 14 מיליון דולר, והחזיקה בו עד שנקלעה לקשיים כלכליים ופשטה את הרגל. מאז הוא מוחזק על-ידי כונס הנכסים של החברה.

הסיפור נהיה מעניין כאשר חצי שנה לאחר פשיטת-הרגל פנה PETA, ארגון ללא מטרת רווח הפועל למניעת התעללות בבעלי חיים, וביקש את הדומיין כתרומה. המטרה שלו היתה להשתמש בכתובת האינטרנט כדי לקדם קמפיין פרסום תחת הכותרת "צמחוני זה סקסי", אך הבקשה נדחתה על הסף.

מודל עסקי מוכח

כמעט 23% מהחיפושים ברשת האינטרנט קשורים לסקס. בשנת 2008, על-פי הערכות שונות, גלגלה תעשיית הפורנוגרפיה מחזור של 12 מיליארד דולר, ולרישום סיומת האתרים xxx נרשמו מעל ל-158,000 בקשות.

"לדומיין יש מודל עסקי מוכח שיאפשר לבעלים החדשים שלו לבנות רווחים על בסיס הצלחות העבר". אומרת קטי נילסן, מי שאחראית על ניהול המשא-ומתן מול הקונים הפוטנציאליים.

על-פי ההערכות, מי שירכוש את הדומיין יזכה להכנסה לא רעה מפרסומות, המוערכת בלפחות 500,000 דולר בחודש. זו לפחות היתה ההכנסה מהדומיין לפני 10 שנים, לפי פרסום באתר theregister.co.uk, וסביר להניח כי היום היא גבוהה יותר.