עושה קאמבק? הדולר עלה בכ-2% השבוע; היציג: 3.638 ש'

האופטימיות סביב עונת הדו"חות והציפיה להתערבות הפד דחפו המטבע מעלה מול השקל היום ב-0.78% ■ האירו נחלש השבוע ב-0.3% ליציג של 5.0606 שקלים

יום המסחר האחרון לשבוע זה בשוק המט"ח ננעל היום (ו') כשהשקל המקומי חותם במגמה מעורבת מול המטבעים המרכזיים בזירת המטבעות, כשברקע ועידת ה-G20 בדרום קוריאה מרכזת עניין רב לאור המקום המרכזי שצפויים לתפוס הדיונים אודות שערי החליפין ומידת ההתערבות הממשלתית בהם - בעיקר על רקע חילוקי הדעות בנושא בין ארה"ב ויפן.

הדולר הוסיף להתחזק היום בשיעור של 0.77% לשער יציג של 3.638 שקל. בסיכום שבועי הוסיף המטבע לערכו 1.93% מאז השער היציג שנקבע לו ביום ו' שעבר.

ההתחזקות בשער המטבע נרשמת, בין היתר, על רקע כמה דו"חות מפתיעים לטובה שראו אתמול אור בוול סטריט וכן על רקע הציפייה ההולכת וגוברת להתערבות מצד הבנק הפדרלי בארה"ב באמצעות רכישות באופן שיבטיח את המשך הצמיחה במשק האמריקני ויתרום ליציבות מוניטרית.

מחדר המסחר של קבוצת פריקו, המתמחה בניהול סיכונים פיננסיים ומסחר במט"ח, נמסר כי סיבה נוספת להתחזקותו של הדולר מול השקל בזירה המקומית היא רכישות מט"ח משמעותיות שמבצעים יבואנים וכן חברות האנרגיה הגדולות במשק הישראלי. לטווח הארוך, מעריכים בפריקו, כי הדולר ישוב לבחון את רמת 3.52 השקלים ואף להמשיך ולהיחלש.

מנגד, האירו דווקא נחלש אל מול השקל בשיעור קל של 0.07% - כאשר השער היציג נקבע על 5.0606 שקלים לאירו. בסיכום שבועי נשאר שערו המטבע כמעט ללא שינוי - הוא איבד מערכו 0.3% בלבד.

גם בעולם נחלש מעט האירו אל מול הדולר והוא יורד בשיעור של 0.1%. שער החליפין בין המטבעות נאמד כעת ב-1.39 דולר לאירו. נזכיר כי הין היפני הוסיף להתחזק הבוקר אל מול הדולר כשהוא מוסיף לערכו 0.25% נוספים. דולר אחד נמכר כעת תמורת 81.125 ין יפני בלבד.

[לאתר המט"ח]