גרמניה מאשימה: ארה"ב פועלת וגורמת בעקיפין לפיחות הדולר

שר האוצר הגרמני: "העלאת מוגזמת ומתוכננת של כמויות הכסף ורמות הנזילות לאורך זמן היא מניפולציה לא ישירה של שערי החליפין"

שר האוצר הגרמני האשים בסוף השבוע את המימשל האמריקני, ובעיקר את הנגיד בן ברננקי, כי ארה"ב פועלת באופן עקיף לפיחות בשער הדולר מול מטבעות מרכזיים.

"העלאת מוגזמת ומתוכננת של כמויות הכסף ורמות הנזילות לאורך זמן היא מניפולציה לא ישירה של שערי החליפין", אמר Rainer Bruederle לאחר שיצא מפגישת שרי האוצר של מדינות ה-G20 בקוריאה אתמול (שבת).

בשוקי ההון ברחבי העולם מצפים כי ברננקי ועמיתיו בהנהלת הפדרל ריזרב צפויים להתחיל בקרוב בסבב נוסף של הרחבה מוניטארית כמותית במטרה לאושש את הכלכלה האמריקנית המקרטעת.

"אמרתי את דעתי במהלך הדיונים שמדיניות הפדרל ריזרב אינה נכונה. זו אינה הדרך שצריך לצעוד בה", אמר השר הגרמני.

ארה"ב זכתה בגיבוי של ה-G20 כדי להתמודד עם חוסר האיזון בסחר כאשר המנהיגים הפנינסיים של 20 המדינות המפותחות התחייבו אתמול בסיאול להימנע מפיחותי מטבע תחרותיים וינקטו במדיניות לצמצום חוסר האיזון העולמי המאיים על ההתאוששות הכלכלית. וזאת במסגרת הפסגה בת היומיים שהתקיימה בדרום קוריאה.

"הנציגים הפיננסים של ה-G20 הסכימו לפעול לקראת מערכות שערי חליפין הנקבעות על ידי השוק וימנע מפיחותי מטבע תחרותיים", כך בנכתב בלשון ההודעה שפרסמה הועידה.

לפי הדיווחים, ה-G20 עוד הגיעה להסכם על רפורמה בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) שתעניק לה תפקיד מרכזי יותר בהערכת חוסר האיזונים הכלכליים בין מדינות, ואכן תגביר את השפעת הכלכלות המתעוררות בחלטות הקרן.