רשות ני"ע מעניקה חיזוק לניסיון ההשתלטות של אספן על סלע

הרשות קובעת: "אין מניעה לבצע הסדר שמהותו רכישת כלל מניות החברה גם כשהיא מתנגדת להסדר"

לפני חודשיים הפתיעה חברת ההשקעות בנדל"ן אספן בניסיון השתלטות עוין על קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן. כעת מקבל הניסיון, שנתקל בהתנגדות עזה של יזמי הקרן, חיזוק מכיוון רשות ני"ע.

אספן, שבשליטת רוני צארום, הגישה בסוף אוגוסט בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א לאשר הסדר שבמסגרתו תרכוש את כל מניות סלע קפיטל, בהשקעה של כ-160 מיליון שקל.

סלע קפיטל הוקמה ב-2007 על ידי שמואל סלבין (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר), ושותפו אלי בן חמו. סלע פועלת כקרן ריט המנהלת נדל"ן מניב, ללא בעל מניות דומיננטי. כאמור, יזמי הקרן מיהרו לתקוף את המהלך. בין היתר טענו כי הניסיון מבוצע באמצעות פרוצדורה שגויה.

כעת, לקראת הדיון המתוכנן בקרוב בביהמ"ש, ולבקשת אספן, פרסמה רשות ני"ע בסוף השבוע את עמדתה בנוגע לבקשה, שבה נכתב כי "אין מניעה לבצע הסדר שמהותו רכישת כלל מניות החברה על פי הוראות סעיף 350 על פי הצעתו של בעל מניות מיעוט, גם כשהחברה מביעה התנגדותה להסדר".

יחד עם זאת, לטעמה של הרשות, הצעתה של אספן כללית ואינה מפורטת, ולכן בשלב זה עוד מוקדם לכנס אסיפת בעלי מניות שתדון בנושא. ברשות הדגישו כי עמדתה מוגשת "שלא על מנת לתמוך במי מהצדדים להליך", אלא בהתאם להחלטת ביהמ"ש, לפי בקשתה של אספן.

עד שתתקבל החלטת ביהמ"ש, ביום רביעי האחרון עדכנה סלע את מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה, כך שהדיבידנד השנתי "לא יפחת ממלוא ההכנסה השנתית החייבת". דירקטוריון החברה החליט כי הדיבידנד המינימלי לשנה זו לא יפחת מ-12 מיליון שקל, ובשנה הבאה יעמוד על 13.5 מיליון שקל לפחות.

בשבוע שעבר הציגה סלע דו"חות כספיים חיוביים לרבעון השלישי, ובהם רשמה זינוק רבעוני של 71% בהכנסות, שהגיעו לכ-10 מיליון שקל, בעקבות רכישת שני נכסים חדשים. השיפור חלחל גם לשורה התחתונה, והרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-2.2 מיליון שקל, לעומת 250 אלף שקל בלבד אשתקד.

בסלע גם החליטו להפחית את דמי הניהול ליזמי הקרן, כך שעבור נכסים בשווי של עד 850 מיליון שקל, ישולמו לחברת הניהול דמי ניהול של 1% מהיקף הנכסים בשנה; בנכסים ששוויים עד 1.5 מיליארד שקל יהיו דמי הניהול 0.85% ובנכסים בשווי של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל הם יעמדו על 0.75%.