דובר צה"ל ישתף פעולה עם יחידת הדוברות של צבא סין

משלחת של קצינים ביחידת דובר צה"ל, בראשות תא"ל אבי בניהו, שבה היום מבייג'ינג ■ חלק ניכר מהביקור עסק בשיתוף מידע בכל הנוגע לפעילות הניו-מדיה בתחום הצבאי

דובר צה"ל ישתף פעולה עם הדוברות של צבא סין. ל"גלובס" נודע כי היום (ב') שבה משלחת של קצינים ביחידת הדוברות הצבאית בראשותו של דובר צה"ל תא"ל אבי בניהו מבייג'ינג, שם הוסכם על בחינת שיתופי-פעולה בין צבא הרפובליקה העממית הסינית ובין הצבא הישראלי.

הכשרה במתקני צה"ל

במסגרת הביקור הרצה בניהו בפני הסינים בנושאי המזרח התיכון והאתגרים העומדים בפני הצבא הישראלי ויחידתו. בעיקר הועבר לצבא הסיני מידע באשר לתחומים שונים אשר התבקשו לטיפול מדובר צה"ל.

אחד הנושאים שבהם דובר צה"ל הישראלי הכשיר את הסינים הוא נושא הלגיטימציה הציבורית. עוד נודע כי הסינים ביקשו הדרכה בדברור לחימה באזורים רוויי אוכלוסייה ובפעולה בזירה הדיפלומטית הציבורית.

כמו כן, הוחלט כי קצינים בצבא הסיני יעברו הכשרה במתקני ההכשרה של דובר צה"ל בתחומים שונים. בין היתר הוחלט כי הסינים יעברו בישראל תדרוכים בנושאים כמו צילומים בשדה הקרב, דברור מצבים רוויי נפגעים והתנהלות מול הציבור בכל הנוגע לאבדות ולפגיעות במהלך אירועים ציבוריים.

כמו כן צפויים הסינים להגיע ולהשתתף בתרגיל העורף הלאומי. הוחלט על שיתופי-פעולה בתחום הצילום באירועי לחימה, אשר הסינים מקיימים קורסים בתיעוד בתחום זה.

במהלך הביקור, נודע ל"גלובס", זכתה המשלחת הישראלית להערכה רבה והתארחה בכלי תקשורת סיניים, ובהם העיתון הצבאי הסיני היומי, שבראשו עומדים 3 קצינים בדרגות בכירות.

בחודש מארס האחרון ביקרה בישראל משלחת סינית שהורכבה מ-7 קציני יחידת הדוברות הסינית של המעצמה האסיאתית. במהלך ביקור זה, שהתקיים ביחידת הדוברות של צה"ל, ביקשו הסינים להתחיל בשיתוף-פעולה וללמוד מניסיונו של הצבא הישראלי בתחום התקשורת.

הקצינים הישראלים הדגישו גם חלק ניכר מהביקור עסק בשיתוף מידע בכל הנוגע לפעילות הניו-מדיה בתחום הצבאי.

יש לציין, עם זאת, כי בעוד הצבא הישראלי מתמודד מול אתגרים במרחב הדמוקרטי הפתוח כמו הרשתות החברתיות, הבלוגספירה ואתרי שיתוף הקבצים - הסינים שולטים בנושאים אלה בכל הקשור לחשיפה כלפי בני עמם ומתמודדים פחות עם ביקורת מבית.

דובר צה"ל אישר את הידיעה.