מנהלי השקעות בוול סטריט: "לשים את הכסף השנה במניות"

מנהלי השקעות בפאנל של CNBC מעריכים שב-12 החודשים הקרובים, וגם בשנים הקרובות, מניות יעניקו למשקיעים תשואה עודפת על אגרות חוב או סחורות

בשבועות האחרונים רשמו מדדי המניות המובילים בוול סטריט, באירופה, בשווקים המתפתחים וגם בישראל עליות מרשימות ויש משקיעים שמתחילים לפתח "פחד גבהים". עם זאת, יש לא מעט מנהלי השקעות, גם בארץ וגם בעולם, המאמינים שמחירי המניות עדיין זולים באופן יחסי ולכן הראלי צפוי להימשך, עם תנודתיות גבוהה, גם בחודשים הקרובים ואולי גם בשנים הקרובות.

מנהלי השקעות שהשתתפו בפאנל של CNBC מעריכים שב-12 החודשים הקרובים, וגם בשנים הקרובות, מניות יעניקו למשקיעים תשואה עודפת על אגרות חוב או סחורות.

Joe Zidle, אסטרטג בחטיבת ניהול הנכסים של מריל לינץ', אומר כי "החברות במדד ה-S&P 500 מראות צמיחה בריאה ברווחים והמכפיל הממוצע עדיין נמוך בראייה היסטורית". הוא צופה תשואה של כ-18% ב-12 החודשים הקרובים.

במריל לינץ' ממליצים כיום על הקצאה של 65% מתיקי ההשקעות למניות, לעומת ממוצע רב שנתי של 60%. מנגד, התשואות הנמוכות בשוק האג"ח מפחידות מנהלי השקעות, שמצמצמים אחזקות. במריל לינץ' מקצים כיום כ-30% מהתיקים לאג"חים, לעומת ממוצע היסטורי של 40%.

"לאורך זמן מניות מספקות הגנה טובה מפני אינפלציה וכיום יש סיכון של התפרצות אינפלציונית בטווח הבינוני והארוך, גם אם כרגע לא רואים את זה באופק עדיין", אומר Zidle. בתוך תיקי המניות, המנהלים בוול סטריט חושבים היום יותר גלובלי מבעבר ומגדילים את ההקצאה למניות מחוץ לארה"ב על חשבון מניות אמריקניות.

עד לפני מספר חודשים היו חששות כבדים מפני מיתון כפול בארה"ב, שהביאו להסטה של כספים לאגרות החוב עד להקצאה של 50% מהתיקים, אבל אלה שוככו לאחרונה. Sam Stovall, מנהל השקעות ראשי ב-S&P, אומר שכיום הצפי הוא לצמיחה בצורת U מוארך, "כשהמילים השולטות הן איטי ויציב, עם מעקב צמוד".

במריל לינץ' מעריכים כיום שכלכלת ארה"ב תצמח ב-1.8% ב-2011 בעוד השווקים המתפתחים יצמחו ב-6.1%. אבל, כ-40% מהרווחים ו-35% מההכנסות של החברות ב-S&P 500 מגיעים מחוץ לארה"ב כך שגם השקעה במדד, ובודאי עם הטיה למניות של החברות המתמקדות בשווקים המתפתחים, תעניק תשואה נאותה.

Gail Dudack מחברת Midweek Securities מעריכה שהמניות יעלו ב-10%-15% לשנה עד 2015, עם תנודתיות גבוהה. "איך אתה מתגבר על הבעיה של תנודתיות גבוהה ותשואות נמוכות מאוד באג"ח? על ידי התמקדות בחברות חזקות המחלקות דיבידנדים גבוהים כמו קוקה קולה , אמרסון אלקטריק, פרוקטר אנד גמבל וג'נרל מילס".