חוזרים לעבוד בבינלאומי: הטבות לעובדים תמורת שקט תעשייתי

בישיבה לילית הסכימו העובדים והנהלת הבנק על נוסחת הבונוס ל-2010-2012 ■ ההנהלה תקבל אפשרות לנייד מנהלים ולקלוט עובדים ביתר יעילות

לאחר חמישה ימי שביתה, הסתיים לפנות בוקר סכסוך העבודה בבינלאומי . זאת, לאחר שהושגה הסכמה בין ההנהלה לבין ההסתדרות ו-ועד המנהלים ומורשי החתימה וכן בין ההנהלה לבין ההסתדרות ו-ועד הפקידים.

בשתיים בלילה, לאחר משא ומתן אינטנסיבי, הושגו הסכמות שאפשרו את חזרת השובתים לעבודה מלאה. סכסוך העבודה הסתיים והעובדים התחייבו לשקט תעשייתי עד אפריל 2013. במו"מ השתתפו אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות; סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל הבנק; יונה גולדשלגר, יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה; וחנוך ליבנה, יו"ר ועד הפקידים,

"חשיבות ההסכם בכך שהבנק יוצא לדרך חדשה עם שקט מובטח ביחסי העבודה לשלוש השנים הקרובות, לטובת הבנק והלקוחות. גם בעתיד אין סיבה לסכסוכי עבודה, מאחר שהושגה נוסחה מוסכמת לגבי בונוס והעובדים צמודים בשכרם לבנק לאומי" אמרה ברבר-צדיק.

"אני שמח שהצלחנו להגיע להסכם הוגן, ששומר על סביבת עבודה שפויה ועל העבודה המאורגנת בבנק. לשם מטרות אלה יצאנו למאבק ארוך, שבסופו הצלחנו להגיע להישגים אלה. וזאת, הרבה בזכות נחישות העובדים שלנו והגיבוי שניתן לנו על ידי ההסתדרות" אמר ליבנה.

נוסחת בונוס רב-שנתית

במסגרת ההסכם נקבעה נוסחת בונוס לשנים 2010-2012, לפיה ישולם לעובדים בונוס החל מתשואה להון של 8.5%. "נוסחת הבונוס היא פריצת דרך. נוסחה ברורה שמקנה ודאות לעובדים. מעתה אין שום סיבה לשום סכסוך הנוגע בכסף", אמרה ברבר-צדיק.

בהסכם נקבע, כי עובדי הבנק יקבלו במשכורת נובמבר מענק נוסף בגין שנת 2009, בגובה של מחצית משכורת (מענק של משכורת כבר שולם באפריל). בנוסף, יקבלו העובדים באפריל 2011 מענק דומה בגין שנת 2010, גם אם התשואה על ההון של הבנק לשנת 2010, לא תזכה אותם במענק לפי נוסחת הבונוס.

עוד הושגו הסכמות המאפשרות להנהלה הרחבת גמישות ניהולית בנושאים שונים: ניוד מנהלים מהמטה לשדה, קליטה יותר יעילה של עובדים חדשים.

סעיף נוסף שהיה חשוב מאוד להנהלה הוא הסכמה על כך שלקוחות הקבוצה יכולים לקבל שירותים בנקאיים בסיסיים בכל בנק בקבוצה, גם במקרה שבנק מסוים שובת.

לגבי מערכת "יוזמה", שהייתה אחת העילות המרכזיות לשביתה, הוחלט כי מדידת המכירות האישית באמצעות מערכת "יוזמה" תופסק. מעתה המדידה תהיה צוותית. לדברי ליבנה, חשיבות ההישג בכך ש"יורד הלחץ האישי מהפקיד".

עוד סוכם על שיפור בתנאי ההעסקה בשורת נושאים - העובדים יקבלו הלוואה בסך של 4,000 שקל בפריסה של שנתיים ובתנאים נוחים. זאת, כדי להקל על הנזק הכספי שנגרם להם מניכוי שכר בימי השביתה. בנושא עומס העבודה בסניפים נקבע, כי הנהלת הבנק תקלוט 50 עובדים חדשים חברי ארגון, ובמקביל תופסק עבודה בחוזים אישיים באמצע שבוע.

העובדים קיבלו תוספת של מיליון שקל לקרן החינוך של עובדי הבנק וכעת הקרן תאפשר לימודי תואר ראשון ושני לעובדים ושולמה רטרואקטיבית מחודש אוגוסט 2009 תוספת לטובת ביטוחי הבריאות של העובדים.