יום היסטורי: מדינת ישראל חיסלה כל החזקותיה בדיסקונט

הפרטת בנק דיסקונט הושלמה - המדינה מכרה 11.7% מהבנק לסיטי, ושלשלה לכיסה כ-1.8 מיליארד שקל השנה ממכירת מניות הבנק ■ גורם בשוק: "הלחץ על המניה יפחת עכשיו"

מדינת ישראל מכרה היום (ג') את יתרת החזקותיה בבנק דיסקונט (11.7%) לבנק האמריקני סיטי ובכך חיסלה לחלוטין את החזקותיה בבנק. כך נודע ל"גלובס". בשוק מעריכים כי סיטי שילם מחיר אגרסיבי למדי על המניות של כ-7.23 שקל למניה - בדומה למחיר השוק. מדובר ב-114.7 מיליון מניות, כך שהמדינה שלשלה לכיסה במכירה זו כ-830 מיליון שקל.

כזכור, האוצר הכריז אמש על פתיחת המכרז למכירת המניות, בהליך בזק שבו התמודד 9 גופים זרים על בלוק המניות. סיטי זכה במכרז והוא יפעל יחד עם בית ההשקעות IBI כדי להפיצן למשקיעים זרים ומקומיים.

"ברגע שסיטי לקח את כל ה-11.7% של המדינה, הלחץ על המניה יפחת כי לא יהיו יותר ציפיות בשוק שהממשלה תזרוק סחורה", אמר גורם בשוק ל"גלובס". "המחיר שסיטי שילם תמורת המניות הוא מאוד מאוד אגרסיבי".

"גלובס" דיווח לפני כשבועיים כי במשרד האוצר מתכוונים להאיץ את מכירת מניות בנק דיסקונט שנותרו בידי המדינה. כעת, לאחר השלמת המכירה, ניתן לסכם ולומר שהמדינה שלשלה לכיסה יותר מ-1.8 מיליארד שקל השנה ממכירת מניות דיסקונט.

האוצר מתכוון להשתמש בכספים כדי לצמצם את החוב הממשלתי ולהפחית יחס החוב/תוצר באמעות הקטנת גיוסי האג"ח של האוצר בגובה הסכום שיתקבל ממכירת מניות דיסקונט.

את מהלך מכירת המניות הוביל החשב הכללי באוצר, שוקי אורן. בלוק המניות הקודם נמכר בחודש יולי לבנק ההשקעות השווייצרי UBS, שקנה 8.33% מהמניות ומכר אותן למשקיעים זרים. UBS קנה את המניות מהאוצר בשער של 6.79 שקל למניה, קרי בהיקף של 533 מיליון שקל. מאז, כידוע, עלתה המניה בכ-9%.

עו"ד מירי קמחי, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', ליוותה את התהליך מטעם חברת נכסים מ.י.