מניית היום בבורסה: טסה ב-59% בגלל אלעד תשובה

אלעד תשובה רוכש את השליטה באורעד ■ בתום המהלך המתוכנן צפויה אלעד אירופה להחזיק נכסים מניבים בסך של 200 מיליון אירו, עם הון עצמי של כ-62 מיליון אירו

לאחר הטלטלה של השבועות האחרונים, הבוקר (ד') הגיעה לבורסה ההודעה הרשמית לפי רוכש אלעד תשובה, בנו של בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, את השליטה בחברת אורעד .

על פי מתווה העסקה חלק מהפעילות הקיימת של תשובה הבן בעיקר, בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה ובשוויץ, יוכנס לאורעד ששמה יוחלף ל"אלעד אירופה" וזאת כנגד הקצאה פרטית חריגה של מניות של אורעד שתהוונה 90% מהון החברה ושל כתבי אופציה, ללא תוספת מימוש, למניות נוספות של החברה.

אלעד תשובה הוא גיסו של איסי חכמון (דניאל), בעל השליטה הנוכחי באורעד. במקביל ירכוש חכמון מאורעד את הפעילות הסולארית שבה על פי מחיר שייקבע על ידי מעריך שווי חיצוני. עם ביצוע המכירה של הפעילות הסולארית תהיה אורעד נקיה מהתחייבויות ומפעילות, ועם קופת מזומנים של לפחות 13 מיליון שקל ולתוכה תוכנס פעילות הנדל"ן של תשובה באירופה.

בתום המהלך המתוכנן צפויה אלעד אירופה להחזיק נכסים מניבים בסך של 200 מיליון אירו. אורעד מעריכה כי בעת המיזוג יעמוד הונה העצמי של אלעד אירופה על כ-62 מיליון אירו.