הסיפור שלא ייאמן בארה"ב: גורו מכשיר עו"ד למאבק בעיקולים

סוכנות בלומברג חושפת את "הנשק הסודי" של עורכי הדין שמנסים לעצור את עיקולי הבתים בארה"ב ■ מקס גרדנר השלישי, עו"ד בן 65, מכשיר מאות עורכי דין תמורת אלפי דולרים לכל מפגש

המאבק לעצירת עיקולי הבתים בארה"ב מתחמם: סוכנות בלומברג מדווחת היום (ד') על פגישות שאירעו עוד משנת 2006 של עורכי דין בחווה גדולה ומבודדת בהרי צפון קרוליינה, שם הם "שותים וויסקי ומתכוננים למאבק משפטי נגד עיקולי הבתים".

"הם מגיעים בקבוצות של כתריסר עורכי דין בכל קבוצה למשך 4 ימים בכל פעם, שם הם עובדים על תיקי עיקולים ותרים אחר טעויות של הנושים", נכתב בבלומברג. "המדריך שלהם הוא מקס גרדנר השלישי, עו"ד בן 65 המתמחה בעיקולים ופשיטות רגל ונכדו של מושל צפון קרוליינה לשעבר, אשר מתמחה בזיהוי פגמים בבקשות לקבלת משכנתאות כדי לעמוד בפני הבנקים המבקשים לעקל בתים לאמריקנים שונים".

בימים אלה מנסים תובעים מחוזיים מ-50 המדינות בארה"ב לגבש תביעה משפטית רחבת היקף נגד בנקים בגין עיקולי בתים שבוצעו לטענתם שלא כצורך ובאופן לקוי. הם דורשים להשהות את כל עיקולי הבתים לתקופה של חצי שנה כדי "לעשות סדר" במערכת, והציגו עדויות שהוכיחו את היד הקלה על הדק העיקולים. באחד המקרים, עובדת בבנק וולס פרגו שחתמה על יותר מ-200 עיקולים ביום - ומה שעניין אותה הוא ששמה יאוית באופן נכון.

לפי הדיווח היום בבלומברג, גרדנר גובה מעורכי הדין 7,775 דולר לכל מפגש והם יוצאים עם כ-3,000 עמודים של חומר עזר משפטי. הם מקבלים גם כמובן מזון, "יין ללא הגבלה, בירה, וויסקי ולינה", לפי בלומברג.

אחד מעורכי הדין שנכחו במפגשים, עו"ד ניק ווטן, אמר לבלומברג: "הזמן שביליתי עם מקס שינה את הקריירה שלי. ידע זה כוח ואנחנו מקבלים שם כמות עצומה של ידע".

המשתתפים במפגשים עוברים בדיקות רקע כדי לוודא שהם לא עובדים עבור הבנקים המעקלים, כלומר שהם לא "מרגלים". עד כה השתתפו 599 עורכי דין בתוכנית ההכשרה המיוחדת של גרדנר. חשיפת התוכנית מעוררת הדים בארה"ב, בייחוד על רקע תביעת הענק המתוכננת בנושא.