אורנה בן-דור ונועה מימן פירקו את השותפות בחברת ההפקות

‎מימן דרשה שליטה על זכויות היצירות שהשתיים הפיקו בחברת ‏Added Value‏, ובן-דור סירבה

השותפות בין אורנה בן-דור ונועה מימן מתפרקת בטונים צורמים, שנה וחצי בלבד לאחר שהחלו להפיק יחד. ל"גלובס" נודע כי הפעילות המשותפת בין השתיים בחברת ההפקות Added Value מגיעה לקצה, לאחר שנתגלעה מחלוקת ביניהן לגבי שאלת קיומן של זכויות היוצרים של בן-דור בהפקות. בן-דור סירבה לחתום על החוזה שהציעה מימן, והשותפות פורקה.

בן-דור פנתה לפורום היוצרים הדוקומנטריים על מנת לקבל סיוע משפטי בנושא, בטענה כי זכויותיה נשללות ממנה. כעת מתנהלים בין הצדדים חילופי דברים משפטיים, והצדדים דורשים מאות אלפי שקלים האחד מהשני.

לדברי אורי רוזנווקס, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, "הבעיה המרכזית היא שהן מעולם לא חתמו על חוזה ביניהן". לדבריו, בן-דור מעולם לא הסדירה את תנאיה כשותפה בחברה. "הצעתי את עזרתי להגיע להסכמה בעניין, כי הצדדים לא הסדירו מעולם את יחסיהם", אומר רוזנווקס.

קשר משפחתי

בחצי השנה האחרונה לא הצליחו השתיים להגיע ביניהן להסכמה על תנאי החוזה והחזקה על הזכויות של היצירות. באותו זמן, שתי היוצרות היו חתומות על חלק מ-13 היצירות שהחברה הפיקה יחד, ואשר מרביתן שודרו בערוץ 10. לשתיים עוד סרט אחד שהן אמורות להפיק עבור הערוץ.

אורנה בן-דור היא יוצרת דוקומנטרית בעלת ניסיון רב, שעמדה בעבר בראש החטיבה הדוקומנטרית של ערוץ 10. מימן, בתו של איל ההון יוסי מימן, מבעלי הערוץ, היא שחקנית, יוצרת ופעילה חברתית.

החברה של השתיים עלתה לכותרות, לאחר שהופעל לחץ מצד מפיקים על הרשות השנייה לעקוב אחר התנהלותו של ערוץ 10 מולה.

בשוק ההפקה חששו כי הערוץ ידווח על הפקות Added Value כחיצוניות, למרות הקשר המשפחתי של בעלת החברה ליו"ר הערוץ. בערוץ החליטו לפנים משורת הדין להכריז כי כל ההפקות של החברה של מימן תהיינה פנימיות, זאת לאור קשריה המשפחתיים של מימן.

בן-דור סירבה להגיב לדברים.

נועה מימן מסרה בתגובה: "חברת Added Value הוקמה ונמצאת בבעלותה הבלעדית והמלאה של נועה מימן. אורנה בן-דור עבדה בחברה כ-16 חודשים ובאחרונה החליטה לצאת לדרך חדשה. אנחנו מכבדים את רצונה ומאחלים לה הצלחה. כל אמירה אחרת היא משוללת כל יסוד".