ב.מ.וו הודיעה על ריקול של 150 אלף כלי רכב בארה"ב

הריקול כולל את מכוניות ספורטס אקטיביטי קופה ‏‎335i‎‏, ‏‎135i‎‏, ‏‎535i‎‏, ‏X6 xDrive35i‏, ו-‏Z4 Roadsters Drive 35i‏

‎‎יצרנית מכוניות היוקרה ב.מ.וו הודיעה כי תמשוך 151 אלף כלי רכב בארה"ב בגלל ליקויים במשאבת הדלק שעלולים לפגוע בביצועי המנוע, או לגרום לכשל בסיוע הכוח במערכות הבלמים וההיגוי.

ב.מ.וו, הפועלת ממינכן, הודיעה כי תמשוך 130 אלף כלי רכב משנות הייצור 2007-2010. המשיכה כוללת את מכוניות ספורטס אקטיביטי קופה ‏‎335i‎‏, ‏‎135i‎‏, ‏‎535i‎‏, ‏X6 xDrive35i‏, ו-‏Z4 Roadsters Drive 35i‏. 40 אלף מכלי הרכב זקוקים למשאבות דלק חדשות, אמרה היום (ד') ב.מ.וו בהודעה ששלחה בדואר האלקטרוני.

מהחברה נמסר כי הבעיה קיימת בכלי רכב שבהם מותקנים מנועי טורבו כפול בעלי שישה צילינדרים שמסודרים בשורה, עם מערכת הזרקת דלק ישירה באמצעות לחץ גבוה. במשאבות הלחץ הגבוה בכלי הרכב עלול להתפתח כשל, ציינה החברה.

לדברי החברה, "הסימפטומים כוללים זמן התנעה ממושך שבמהלכו נדלקת נורית ‏‎"service engine soon"‎‏. במקרים מסוימים עשוי הנהג לחוש בירידה בביצועי המנוע ב'מצב בטוח' יחד עם צליל והידלקות נורית 'תקלה במנוע'".

‎‎‏"המנוע יפסיק לפעול"

‎‎ב.מ.וו ציינה גם כי דיווחה למנהלת הלאומית של הבטיחות בדרכים בארה"ב (‏NHTSA‏) על משיכת רכב נפרדת של 20,800 רכבי ספורטס אקטיביטי והיקלס ‏X5‎‏ משנת הייצור 2008 לצורך החלפת משאבות דלק בלחץ נמוך.

‏"במקרה זה, אם מתרחש כשל במשאבת הדלק, המנוע יפסיק לפעול והנהג יאבד את סיוע הכוח למערכות ההיגוי והבלימה, למרות ששתיהן יישארו אופרטיביות", אמרה החברה.

עד כה לא דווח על פגיעות כלשהן, אמרה ב.מ.וו.

השנה פתחה ‏NHTSA‏ בחקירת מכוניות המיני קופר וה-‏Z4‎‏ של ב.מ.וו בגין ליקויים אחרים שעלולים לחולל כשל של מערכת ההיגוי ולגרום לתאונה. ‏‎‎‏