סערת העיקולים בארה"ב: וולס פרגו יבחן שוב 55 אלף צווי עיקול

וולס פרגו הוא השחקן השני בגודלו בשוק המשכנתאות והבנק הראשון שמודה בכשלים בעיקולים שביצע

הבנק האמריקני וולס פרגו מודה לראשונה באפשרות כי היו בעיות באופן בו אישר הבנק את עיקולי הבתים. הבנק הודיע כי יבחן מחדש מסמכים הקשורים ל-55 אלף צווי עיקול. וולס פרגו, שבסיסו בסן-פרנסיסקו, הוא השחקן השני בגודלו בשוק המשכנתאות והבנק הראשון שמודה בכשלים בעיקולים שביצע.

וולס פרגו מצא בעיות בתצהירי העיקולים ב-23 מדינות בארה"ב, כאשר בבדיקה הסופית או בהליך שהצריך חתימה נוטריונית על המסמכים, לא עמדו בסטנדרטים של החברה. הבנק מתכנן להגיש מחדש את כל התצהירים עד אמצע חודש נובמבר. במקרים בהם צפויים עיקולים במועדים קרובים יותר, יבקש הבנק הארכת המועד מביהמ"ש המקומי.

"מצאנו טעויות אנוש ואנו מתקנים את הטעויות האלה", אמר דובר הבנק, אשר סירב לדון במהות הטעויות שמצא הבנק.

הבנק המשיך לעקל את בתיהם של לווים שלא עמדו בתשלומים בשבועות האחרונים, למרות שהבנקים המתחרים הודיעו על הקפאת העיקולים לאחר שנפתחה חקירה פדרלית לבחינת אופן ההליך בו התבצעו העיקולים, כאשר הגופים הפיננסים הפועלים בשוק המשכנתאות הואשמו ב"חתימה אוטומטית" על מסמכים משפטיים אשר מצדיקים את עיקולי הבתים.

התובע הכללי של מדינת אוהיו, אשר הגיש תביעה מוקדם יותר החודש, אמר כי הוא "די מאוכזב" מההודעה של וולס פרגו "דיברנו איתם והם הבטיחו לנו כי לא היתה להם כל בעיה מסוג זה. ההודאה של וולס פרגו גורמת לכך שיהיה קשה לנו להאמין לאף אחת מחברות הפיננסים הגדולות בהתייחס למה שיגידו לנו על אופן התנהלותם".