מנכ"ל איזיצ'יפ: "נמשיך לגדול משמעותית ב-5 השנים הבאות"

אלי פרוכטר אופטימי לגבי עתיד החברה לאחר שדיווח על רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות וברווח ■ רשמה הכנסות של 16.4 מיליון דולר; הרווח הגיע ל-8.7 מיליון דולר

"אני לא יכול להגיד שכל רבעון נציג צמיחה ביחס לרבעון הקודם, אבל בהסתכלות לטווח ארוך, על סמך הזכיות שלנו, נמשיך לגדול בצורה משמעותית בחמש השנים הבאות באופן ודאי". כך אמר היום ל"גלובס" אלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ , לאחר רבעון נוסף בו הציגה החברה צמיחה בהכנסות ועלייה ברווח.

איזיצ'יפ, שמפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 16.4 מיליון דולר, צמיחה של 54% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 10% ביחס לרבעון השני. מתחילת השנה נרשמה בהכנסות איזיצ'יפ עלייה של 78% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 32.2 מיליון דולר.

המשקיעים חששו בשנה האחרונה מירידה בהכנסות מחברת ג'וניפר, מהלקוחות הגדולים של איזיצ'יפ, לאחר שהחלה לפתח בעצמה נתבים. אך לדברי פרוכטר, "ההכנסות מג'וניפר גדלו ביחס לשנה הקודמת, ולגבי השנה הבאה עדיין לא ברור אם תהיה עלייה או ירידה". עם זאת, הוא מוסיף: "נראה שהמכירות ללקוחות אחרים יעלו, כך שגם אם תהיה ירידה מג'וניפר נגדל לעומת השנה".

לאחרונה נמכרה חברת ווינטגרה, המתחרה באיזיצ'יפ בסגמנט של מעבדים במהירות נמוכה, ל-PMC Sierra תמורת 300 מיליון דולר. "מבחינתנו אין שום הבדל", אומר פרוכטר, "בסגמנט הזה התחרינו עם ווינטגרה ו-LSI Logic, וגם לאחר הרכישה נתחרה בשתי חברות".

בשורה התחתונה הרוויחה איזיצ'יפ ברבעון השלישי 4.5 מיליון דולר על בסיס GAAP, כשעל בסיס Non GAAP הגיע הרווח ל-8.7 מיליון דולר, יותר מכפול ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השני ייצרה איזיצ'יפ מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 7 מיליון דולר. בתוספת 2.8 מיליון דולר שנכנסו לקופתה כתוצאה ממימוש אופציות שהוענקו לעובדים, היו לחברה בסוף חודש ספטמבר מזומנים בהיקף של 93.1 מיליון דולר.

איזיצ'יפ נסחרת היום לפי שווי של 650 מיליון דולר, לאחר שמנייתה נסקה ב-105% מאז תחילת השנה.