עוד ריקול ענק: ניסאן מחזירה למוסכים יותר מ-2 מיליון רכבים

תקלה כלל עולמית במערכת המנוע תחזיר את המכוניות שיוצרו ביפן בין השנים 2003 ל-2006 ■ בישראל ממהרים להרגיע: "אין לתקלה קשר לישראל"

חברת ניסאן מוטורס מחזירה למוסכיה יותר מ-2 מיליון כלי רכב בגלל תקלה הנובעת מהשהייה הגורמת למנוע לא לתפקד. חברת הענק הודיעה כי היא תחליף ללא עלות נוספת את הרכיבים התקולים. בחברה הודו גם כי מדובר בבעיה כלל עולמית ולא נקודתית.

החברה היפנית תחזיר קרוב ל-834,759 רכבים מתשעה דגמים שונים הכוללים את "קוב", "מארס", ו"טייאדה" שיוצרו בין השנים 2003 ל-2006 ביפן. בצפון אמריקה צפוי מספר המכוניות שיגיעו לבדיקה במוסך ל- 761,528. באירופה המספר קטן בחצי ויגיע לכדי 300 אלף רכבים. בסין ובטייוואן מספר המכוניות שתגענה כדי לבקר את המוסכניק הקרוב לבתיהן יגיע לכ-200 אלף.

ומה בישראל? חברת קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן בישראל מסרה לחדשות 2 באינטרנט כי "מבירור מעמיק שנעשה עם היצרן נמסר להם שלתקלה המדוברת אין שום קשר לדגמים שהגיעו לישראל". בחברה הבטיחו לעדכן את לקוחותיה בהתפתחויות חדשות, אם יהיו.

חברת "טויוטה" הודיעה לפני כשבוע כי מיליון וחצי רכבים שיוצרו אצלה, יוחזרו למוסכי החברה בשל תקלות במערכת הבלמים ובמשאבת הדלק. עם זאת מיהרו בחברת הענק להדגיש כי הממצאים החדשים שעלו לא מהווים סיכון לתאונות דרכים כפי שגרמה התקלה הקודמת שנמצאה בשנה האחרונה בדוושת ההאצה.

"טויוטה" הודיעה כי "הבעיות החדשות", שמקורן במכסים שנשרפו והותכו העלולים לפגוע בתפקוד המנוע, התגלו בדגמי "אבאלון" ו"לקסוס" שנמכרו בעיקר בארצות הברית וביפן, שם ספגה החברה לאחרונה פגיעה קשה בדימויה.

מאז נובמבר אשתקד, החזירה החברה היפנית למעלה מ-12 מיליון רכבים בעקבות התקלה הקודמת בדוושת ההאצה שגרמה למקרי תאונה ספורדים. באפריל האחרון שילמה "טויוטה" קנס של 16 מיליון דולרים לרשויות האמריקניות על כך שלא עדכנה אותן על התקלה. בתגובה להאשמות באחריותה הבלעדית לחייהם של הנהגים הודיעה "טויוטה" כי היא "לא ראתה שום קשר בין התקלה ההיא לבין התאונות שהיו".