מיטב: המניות אטרקטיביות, עונת הדו"חות איכותית במיוחד

רון אייכל, כלכלן מאקרו ואסטרטג בבית ההשקעות מיטב: חברות ה-S&P 500 דיווחו על עלייה של 9.4% בהיקף המכירות וזינוק של 44% ברווחים

כלכלני מיטב פרסמו הבוקר (א') את הסקירות השבועיות שלהם על שוקי ההון בארץ ובעולם. רון אייכל, כלכלן מאקרו ואסטרטג בבית ההשקעות מיטב, מתייחס לדיווחים האחרונים בוול סטריט ואומר כי "אין ספק כי שגם עונת דוחות זו היא מוצלחת. חברות ה-S&P 500 דיווחו על עלייה של 9.4% בהיקף המכירות, לעומת הרבע המקביל לפני שנה (נציין, כי האינפלציה עלתה בתקופה זו ב-1.1% בלבד כך שנרשמה עלייה ריאלית חדה למדי). במיוחד בלטו לחיוב סקטורים כגון טכנולוגיה אשר הציגו עלייה של 26% בשורת ההכנסות או גז ונפט עם התרחבות של 20% בהכנסות".

בשורת הרווח למנייה נרשמה, בקרב חברות ה-S&P 500, צמיחה חדה אף יותר, של כ-44%. לפי הערכות השוק, רווחי חברות ה-S&P 500 צפויים לעלות השנה ב-34%. ביחס לשנה הבאה ישנה ציפייה להתמתנות לכדי 15.6% בלבד.

באופן כללי, אומרים במיטב, איכות התוצאות המדווחות, הציפיות לעתיד ורמת המחירים הכללית תומכות בהערכה שלנו, לפיה האפיק המנייתי האמריקאי והאירופי הוא בהחלט אטרקטיבי ומגלם יחס סיכוי מול סיכון העדיף על זה של שוקי האג"ח המקבילים במדינות אלו.

לגבי השוק המקומי אומר אייכל כי בראיה לתקופה הקרובה הקרוב, הצפי הוא שהאפיק המשלתי שקלי והמק"מים לטווח של 10 עד 12 חודשים יציגו ביצועים עודפים על פני איגרות החוב הממשלתיות הצמודות. "ישנה עדיפות לאיגרות החוב הממשלתיות השקליות בעלות מח"מ של 7-4 שנים. הערכה זו נסמכת על הערכתנו לאינפלציה, על רקע ההוזלה המסתמנת במחירי הירקות, שלה תהיה השפעה ממתנת על מדד המחירים לצרכן. יתר על כן, בבסיס התחזית אנו מניחים כי ריבית בנק ישראל הצפויה תעמוד על 2.75% בעוד שנה, וריבית הבנק הפדראלי בארצות הברית תגיע ל-0.5%".

בהתייחס לשנת 2011 צופים במיטב לכדי המשך הריסון המוניטרי, בקצב צנוע של העלאה אחת כל שלושה חודשים. "אנו מעריכים כי העלאת הריבית הבאה תהיה רק בשלהי הרבע הראשון של 2011 ובסופה זו תגיע לרמה של 3%".