הסלולרי הוא לא רק אופנה

קרן ג'יי בארד, האחראית על תחום האופנה באתר eBay: אומרת ל"גלובס" כי "האופנה צמחה בשנים האחרונות לאחת המובילות, ומגלגלת 5.4 מיליארד דולר בשנה"

אחת מהקטגוריות הצומחות באתר eBay היא אופנה. בכל 10 שניות נמכרה שמלת אישה באתר, ובכל חודש יש 10 מיליון רוכשי אופנה פעילים בארה"ב לבדה. קרן ג'יי בארד, האחראית על תחום האופנה באתר, אומרת ל"גלובס" כי "אופנה תמיד הייתה חלק גדול מהחברה, אבל בשנים האחרונות היא צמחה לאחת המובילות, ומגלגלת 5.4 מיליארד דולר בשנה".

בארד, יהודיה הנשואה לאירני, ביקרה בעבר בישראל ולדבריה היא מכירה מספר מעצבים ישראלים. בחודש יולי השיקה החברה אפליקציית סלולר ייעודית לרכישת אופנה, המציעה חוויית רכישה פרסונלית.

"ניתן לרכוש את כל סוגי האופנה באיביי - מותגי על ופריטים יומיומיים", אומרת בארד. לחיצה על פריט אופנה מראה את המחיר המלא ומציגה פריטים הדומים למוצר המבוקש, כאשר בכל יום מוצגים 20 מיליון פריטי אופנה באתר.

בביקור במטה החברה חשפו בכירי איביי מרכיב של מציאות מרובדת (Augmented Reality). טכנולוגיה זו מוסיפה שכבת מידע נוספת למידע המופיע. נושא זה עתיד להשתלב באפליקציית האופנה הסלולרית, ויאפשר למשתמשים למדוד מוצרי אופנה טרם הרכישה במטרה לקבל תחושה כיצד הם ייראו עליהם בעולם האמיתי. לאיביי יש גם תוכנית להגנת הלקוח מפני רכישת מוצרים מזויפים או פריטים שאינם מתאימים למשתמש, ולאחרונה היא השקיעה מיליוני דולרים בקמפיין לקידום הנושא.

"משתמשים יכולים להחזיר פריט שרכשו ולקבל את ההחזר הכספי המלא, במידה שאין הוא מתאים להם", אומרת בארד. "זו הדרך הטובה ביותר להגן על הלקוח, ואנחנו משקיעים מאמצים ניכרים להזכיר ללקוחות שזה קיים".

גם בתחום האופנה מתחברת איביי לעולם האוף-ליין. כך, החברה הקימה דוכנים בלוס אנג'לס ובניו-יורק ואנשים התלבשו בפריטי איביי והצטלמו לאתר.

לגבי התחרות בשוק מצדם של אתרים כגון Gilt או OohLaLa, המציעים לגולשים פריטי אופנה של מותגי-על בהנחות המוגבלות בזמן של עשרות אחוזים, בארד מציינת כי "יש לנו מלאי נרחב יותר. האתרים הללו עושים עבודה מדהימה וזה ומאתגר, אבל מאחורינו יש זירת מסחר ענקית שמציעה הרבה יותר רק מפריטי אופנה וזה הכוח שלנו".

בנוסף, בארד מספרת כי יש גם מעצבי אופנה מוכרים שעושים קולקציות בלעדיות לאיביי, ומאפשרים לגולשים להצביע אילו פריטי אופנה הם יעצבו ואילו לא. "אנחנו לא מחויבים למותג אחד או למעצב אחד, אנחנו רק הפלטפורמה שמקשרת בין מעצבים לבין הלקוחות שלהם".