שנה לרכישת Tandberg בידי סיסקו - רדוויז'ן מתעוררת לחיים

לאחר שננטשה על ידי סיסקו, לא מעט הספידו את רדוויז'ן ■ תוצאות הרבעון השלישי ותחזיות החברה הוכיחו כי לרדוויז'ן יש חיים גם בלעדיה ■ המניה עלתה ב-32% מהשפל

לפני שנה נפלו השמיים על רדויז'ן . סיסקו , החברה והצ'יימברס, הודיעה על כוונתה לרכוש את Tandberg הנורווגית, וכך להפוך מהלקוחה הגדולה של החברה הישראלית למתחרה שקשה להתמודד מולה.

שוק ההון הגיב בהתאם. מניית רדוויז'ן איבדה תוך יום מסחר אחד שליש משווייה, ובמשך חודשים רבים דשדשה סביב רמת השפל - 5.64 דולר - עד שהשווקים שוב החלו לגאות, ותוצאות הרבעון השלישי (שפורסמו בשבוע שעבר) הוכיחו כי יש לחברה חיים אחרי סיסקו.

מניית רדוויז'ן נסקה ביום שישי האחרון למחיר שיא שנתי - 7.47 דולר - המשקף שווי חברה של 151 מיליון דולר, ותשואה של 32% מהשפל (24% מתחילת השנה).

דרך החזרה של רדוויז'ן לימיה היפים יותר עדיין ארוכה, אך תוצאות הרבעון השלישי ותחזיותיה להמשך מוכיחות כי החברה בחרה, לפחות לעת עתה, במסלול הנכון.

רדוויז'ן, המפתחת פתרונות לניהול שיחות ועידה בווידיאו, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 24.5 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 20%, ורווח נקי למניה של 8 סנט למניה (על בסיס Non GAAP) לעומת 13 סנט ברבעון המקביל אשתקד. לחברה יש כיום אמצעים נזילים בשווי של 115.5 מיליון דולר או 5.99 דולר למניה - 80% ממחיר המניה הנוכחי.

תחזיות החברה לרבעון הרביעי, שעלו על תחזיות האנליסטים, הן אלו שדחפו את המניה קדימה. הכנסות רדוויז'ן לרבעון האמור יעמדו על 26 מיליון דולר (לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 25.1 מיליון דולר), ואילו הרווח הנקי למניה יעמוד על 12 סנט לעומת תחזית אנליסטים לרווח של 5 סנט.

בזכות הרכישה הטרייה

את הנתונים החיוביים הללו רושמת רדוויז'ן, בין היתר הודות למשפחת מוצרי Scopia XT1000. בדו"חות הרבעון השלישי ציינה רדוויז'ן כי ההכנסות מפתרונות קצה (Endpoint), שכוללים את משפחת המוצרים האמורה, עמדו על 4.3 מיליון דולר - כפול מאלו של הרבעון השני. הרבעון השלישי הוא הרבעון המלא הראשון בו מוכרת רדוויז'ן את הפתרונות שירשה מחברת Aethra שנרכשה על ידה תמורת 10 מיליון דולר בפברואר האחרון. עדי ספדיה, סמנכ"ל הכספים של רדוויז'ן, ציין בשיחת הוועידה כי רכישת Aethra החלה לתרום לרווחי רדוויז'ן כבר ברבעון השלישי, רבעון אחד מוקדם מהמצופה. במילים אחרות, רכישת Aethra מתבררת כמהלך מוצלח כבר לאחר מספר חודשים ממועד ביצועה.

לבד, בלי שותפים

תוצאות הרבעון השלישי מוכיחות, כי רדוויז'ן מתחילה להפנים את הלקח ממערכת יחסיה עם סיסקו, ולכן מתחילה לבנות עצמה כחברה התלויה פחות בהסכמי OEM (הסכם בו רדוויז'ן משווקת את מוצריה תחת המותג של הלקוח דוגמת סיסקו), ויותר כחברה המשווקת את מוצריה תחת שמה, וזאת בתקווה להפוך לספקית עצמאית של פתרונות וידאו מקצה לקצה.

ואכן, בועז רביב, מנכ"ל החברה, ציין בשיחת הוועידה, כי משפחת מוצרי Scopia XT תמשיך לתרום להכנסות רדוויז'ן, וכי ברבעון הרביעי תראה החברה הכנסות ראשונות גם מהפתרון שהשיקה רק לאחרונה, Scopia XT1000 SMB . משלוחים ראשונים של המוצר החלו לצאת באוקטובר. פתרון זה מאפשר קיום שיחות ועידה בווידיאו ומיועד לעסקים קטנים-בינוניים (עד 180 עובדים), שעד היום לא יכלו לרכוש פתרון לניהול שיחות ועידה בשל עלותו הגבוהה.

הפתרון של רדוויז'ן, המשמש לשיחות בנות עד 9 משתתפים בו זמנית, ניתן לרכישה תמורת 15 אלף דולר (60 אלף שקל בקירוב) לעומת 70 אלף דולר עבור המוצר היקר יותר. הפתרון משלב מצלמה להעברת תמונה באיכות High Definition, תוכנה לניהול שולחן העבודה (Desktop) ושרת מאובטח MCU (Multipoint Conference Unit).

פתרון נוסף שנמנה על אותה משפחה הוא Scopia Control שמיועד למשתמשי אייפד, וברדוויז'ן בונים גם עליו כמנוע צמיחה, במיוחד לאור הגידול במספר משתמשי אייפד.

גדולה ביפן

נתון חיובי נוסף שהובלט בשיחת הוועידה של החברה הוא פילוח גיאוגרפי של הכנסותיה. רביב ציין לטובה את ההכנסות ממדינות APAC (אסיה פסיפיק) שנסקו לרמה הגבוהה ביותר בתולדות החברה, וזאת הודות לפרויקטים בסקטור המשפטי בסין ובסקטור החינוך בתאילנד. יפן וקוריאה, כך מסתבר, תרמו גם הן חלקן. נכון לרגע זה, ליפן יש את החלק הגדול ביותר בפעילות החברה באסיה פסיפיק, אך רביב ציין כי בעתיד סין תתפוס את מקומה. "ההזדמנויות כיום רבות מאשר בעבר, וכמו שנהגנו בעבר אנו מתכננים לפעול מהר", סיכם רביב.

נתונים אלו תרמו כאמור את חלקם להתאוששות המניה, אך ייתכן שגם הצעת הרכש העצמית של החברה עשתה את שלה. רדוויז'ן השלימה לאחרונה הצעת רכש במסגרתה רכשה 5% מהון החברה לפי מחיר של 7.3 דולר - דיסקאונט של 2% על המחיר הנוכחי.

כך או אחרת, ציבור המשקיעים במניית רדוויז'ן מתחיל להאמין כי הנכס היחיד של החברה הוא לא רק קופת המרשרשים שברשותה.

11
 11