לקראת ההנפקה: אבן קיסר במו"מ לרכישת פעילותה בארה"ב

יצרנית משטחי הקוורץ רוצה לרכוש 75% ממניות אבן קיסר ארה"ב, שאחראית על שליש ממכירותיה, מידי נשיא החברה ■ אבן קיסר צפויה לשלם 30-50 מיליון דולר עבור המניות

יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר נערכת לקראת הנפקתה בנאסד"ק. ל"גלובס" נודע כי החברה, שבשליטת קיבוץ שדות ים וקרן טנא, מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחברת אבן קיסר ארה"ב, המהווה את זרוע הפעילות שלה בצפון אמריקה, שבאמצעותה משווקת אבן קיסר את מוצריה בצפון אמריקה.

אבן קיסר מקיימת מו"מ לרכישת מניותיו של השותף שלה בחברה האמריקנית, ככל הידוע נשיא אבן קיסר ארה"ב, אריק טנדלר, תמורת 30-50 מיליון דולר.

80% מההכנסות מגיעות מחו"ל

אבן קיסר מחזיקה ב-25% מאבן קיסר ארה"ב, שעל פי הערכות אחראית לשליש מהמכירות שלה. השתלטות על החברה הבת תאפשר לה להשיג שווי גבוה יותר בהנפקה המתוכננת, שבה מתכוונת החברה לגייס לפי שווי של 400-500 מיליון דולר. לא נמסרה תגובה מאבן קיסר לידיעה.

אבן קיסר נוסדה ב-1987 בקיבוץ שדות ים והיא מייצרת משטחי קוורץ לשימושים שונים, כאשר כ-80% מהכנסותיה הן מיצוא. לאבן קיסר שני מפעלי ייצור - בשדות ים ובאזור התעשייה בר לב שליד כרמיאל - והיא משווקת את מוצריה ברחבי העולם, בין היתר, כאמור, בארה"ב. מנכ"ל החברה הוא יוסי שירן, ששימש קודם לכן כמנכ"ל תפרון, והיו"ר הוא יונתן מלמד.

השניים, יחד עם יו"ר ומייסד קרן טנא אריאל הלפרין, נערכים להנפקת החברה בניו יורק עד סוף השנה. יחד עם זאת, ייתכן שההנפקה תידחה במעט עד להשלמת העסקה לרכישת המניות בחברה הבת.

הצפת הערך של קרן טנא

לאור העובדה כי הנפקה בנאסד"ק נחשבת ליקרה ומורכבת, באבן קיסר בחנו גם אפשרות של הנפקת החברה בבורסה בתל אביב, אולם השווי שהוערך לחברה על-ידי החתמים המקומיים היה נמוך מציפיותיה.

ככל הידוע, מכירותיה של אבן קיסר הסתכמו בשנה שעברה ב-150 מיליון דולר והרווח הנקי עמד על 16 מיליון דולר, ובשנת 2010 צופה החברה כי ההכנסות יסתכמו בכ-170 מיליון דולר (צמיחה של 13%) והרווח הנקי יעמוד על כ-18 מיליון דולר (צמיחה של 12%).

בשנת 2006 נכנסה קרן טנא כשותפה בחברה, כאשר רכשה כ-22% מהחברה לפי שווי של כ-40 מיליון דולר. לפני כשנה מימשה הקרן אופציה שהייתה לה, והגדילה את החזקותיה ב-5% לכ-27%, תמורת כ-8 מיליון דולר, מה ששיקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר.

לאור השווי שאליו מכוונת החברה בהנפקה הצפויה, ובהנחה שזו תצא אל הפועל לפי התוכניות, צפויה ההנפקה להביא להצפת ערך משמעותית.

לפי פרסומים בתקשורת, קרן טנא כבר שערכה כלפי מעלה את ההשקעה באבן קיסר, והיא רשומה היום בספריה לפי שווי של קרוב ל-900 מיליון שקל (כ-250 מיליון דולר).

מדובר בשווי שכבר גבוה משמעותית לעומת השווי שאליו נכנסה להשקעה בחברה, אולם עדיין נמוך יותר מהשווי שאליו מכוונת החברה בהנפקה.