מיקרוסופט קונה את המתחרה של פריים-סנס

שבוע לפני שתשיק מיקרוסופט את אביזר הקינקט שלה ל-Xbox 360, הודיעה על כוונתה לרכוש עד סוף השנה את חברת Canesta האמריקנית

שבוע לפני שתשיק מיקרוסופט את אביזר הקינקט שלה ל-Xbox 360, שמאפשר להפעיל משחקים באמצעות תנועה, הודיעה מיקרוסופט על כוונתה לרכוש עד סוף השנה את חברת Canesta האמריקנית.

מיקרוסופט לא חשפה את העלות הכספית של העסקה, אולם פירטה את רשימת הנכסים שנרכשים, כולל קניין רוחני, מוצרים וכן קשרים אסטרטגיים ושיווקיים.

קאנסטה, שהוקמה ב-1999, מפתחת טכנולוגיה של ממשקי תנועה לצורך הפעלת מוצרי צרכנות אלקטרוניים, כמו ממירי טלוויזיה, מחשבים אישיים, קונסולות משחקים ואף יישומים תעשייתיים על רצפת הייצור. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על שבב ייעודי וברשותה 44 פטנטים רשומים.

המוצר של קאנסטה מתחרה בטכנולוגיה אחרת שקיימת כבר בקינקט - של חברת פריים-סנס הישראלית, שנבחרה לאחרונה לאחת החברות המבטיחות של "גלובס" ומנהל אותה ינון ברכה. עבור מיקרוסופט זו לא הפעם הראשונה בה היא רוכשת נכסים שונים בתחום זיהוי המחוות. אולי כחלק מאסטרטגיית החברה לשלוט במוצרים נוספים מלבד קונסולת ה-Xbox באמצעות זיהוי המחוות.

בתחילת 2009 רכשה מיקרוסופט את הקניין הרוחני של 3DV הישראלית, שפיתחה מצלמה לזיהוי תנועה במרחב הפיזי והפיכתה לפקודה במרחב הווירטואלי. רכישת הנכסים גם הפעם מחזקת את ההרגשה כי קאנסטה לא הייתה הצלחה גדולה מבחינת הביצועים העסקיים, ובכל מקרה לא נראה כאיום על השותפות של מיקרוסופט עם פריים-סנס.

גם במקרה של 3DV וגם במקרה הנוכחי, סביר שהרכישה התבצעה במחיר שהוא נמוך מהסכום שגייסה החברה והגיע לעשרות מיליוני דולרים.

לקאנסטה הייתה רשימת משקיעים ארוכה ומכובדת, שכללה את יצרנית המחשבים הטייוואנית Quanta, יצרנית פתרונות הקישוריות SMSC, קרן Carlyle, קרן ההון סיכון הטייוואנית Hotung, קרן KGIF הקוריאנית וקרן ונרוק. בסך-הכל גייסה החברה כ-74 מיליון דולר.

ג'ים ספאר, נשיא ומנכ"ל קאנסטה, מסר בהודעה לעיתונות כי "בעשור הקרוב נראה שממשקים טבעיים להפעלת מוצרים יהפכו ליותר שכיחים במוצרים רבים. בעזרת מיקרוסופט, אנחנו בטוחים שהטכנולוגיה שלנו תאומץ על-ידי אפליקציות רבות".