האם ארגון פשע צרפתי חדר לישראל? כ-100 מיליון שקל הוקפאו

בתום חקירה סמויה של היאחב"ל והרשויות בצרפת הוקפאו מספר חשבונות של תושבים זרים בבנקים בישראל, שבהם הופקדו סכומי-עתק אשר לפי החשד מקורם בעבירות מס של ארגון פשע

האם ארגון פשע צרפתי חדר לישראל? במסגרת המלחמה בהלבנת ההון בישראל, ובתום חקירה סמויה בת מספר חודשים שנערכה בשיתוף-פעולה בין היאחב"ל לבין הרשויות בצרפת, הקפיאה המשטרה במהלך החודשים אפריל-יוני 2010 מספר חשבונות בנק של תושבים זרים, שבהם הופקדו בבנקים בישראל סכומים של כקרוב ל-100 מיליון שקל.

על-פי החשד, מקורם של הכספים הוא בעבירות מס, בהונאות ובקבלת דבר במירמה במסגרת ארגון פשיעה.

הפרשה, בה מעורבים אזרחים ישראלים וצרפתיים, נחשפה עם תפיסת החשבונות, כאשר בין היתר נבדק חשד לקיומה של רשת הונאה ופשיעה בינלאומית שעסקה בהונאת ענק, ולמעורבותם בעבירות מס שונות שבמסגרתן הוזרמו סכומי-עתק, הנאמדים במאות מיליוני שקלים, בעסקאות סיבוביות מתוחכמות לחשבונות בנק פרטיים שונים ברחבי העולם.

לאחרונה הגיש המפלג לחקירת פשיעה מאורגנת בינלאומית של היאחב"ל בקשה להמשך הקפאת חשבונות הבנק, והודיע לבית המשפט כי החקירה, הנמצאת בשלבים מתקדמים, תגיע בקרוב לסיומה, כאשר היא מלווה בפרקליטים מפרקליטות המדינה.

במסגרת הדיון שהתקיים בשבוע שעבר התנגד עו"ד איתן לירז, המייצג את משפחתו של מואיז סאקון, אחד החשודים היושב כרגע במאסר בצרפת, להמשך תפיסת הכספים, דרש את שחרורם המיידי של הכספים, ומחה על עצם ניהול החקירה תקופה כה ארוכה באופן בלתי גלוי.

שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, רפי ארניה, הורה לבנקים למסור לידי עו"ד לירז את פלטי חשבונות הבנקים המעידים על התנועות בחשבון, וקבע דיון להכרעה ב-22 בנובמבר.