תם עידן בולי ההכנסה: מהחודש הבא אגרות ישולמו בכרטיס אשראי

משרד המשפטים: "בולי ההכנסה לתשלום אגרות ממשלתיות הם אמצעי שהתיישן עם השנים" ■ עם זאת, השימוש בבולי הכנסה יישאר לפי שעה בבתי המשפט, בהוצאה לפועל ובמשטרה

הקץ לבולי ההכנסה? משרד המשפטים ומשרד האוצר החליטו לבטל נוהג של עשרות שנים, שעל-פיו שולמו האגרות ביחידות שונות של משרד המשפטים באמצעות "בולי הכנסה".

על-פי צו שעליו חתם שר האוצר יובל שטייניץ בהסכמת שר המשפטים יעקב נאמן, מהחודש הבא ישולמו האגרות ביחידת רשם העמותות ברשות התאגידים באמצעות כרטיסי אשראי, באינטרנט ובעמדות אינטרנטיות שיוצבו במשרדי הרשם, ויופסק התשלום באמצעות בולי הכנסה - נוהג שנשאר עוד מתקופת השלטון הטורקי.

מינואר 2011 יתרחב הנוהל החדש לכלל יחידות רשות התאגידים וכן למשרדי רשם המקרקעין - הטאבו.

"בולי ההכנסה שימשו אמצעי עתיק יומין לתשלום אגרות ממשלתיות, ואמצעי זה התיישן עם השנים", מסר משרד המשפטים.

עם זאת, השימוש בבולי הכנסה יישאר לפי שעה בבתי המשפט, בהוצאה לפועל ובמשטרה, לצורך הוצאת "תעודת יושר".

"עד היום, כשאני נכנס לטאבו", מספר מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, "אתה עומד בתור, מקבל מסמך ואז אתה הולך אחורנית למישהי ששותה תה, ואומר 'אני צריך בולים בשקל שלושים וחמש', אבל היא בדיוק לא נמצאת שם; בלי בולים לא מקבלים את זה, ואז אתה צריך להדביק את הבולים עם הלשון. לפעמים גם אין עודף, ובדיוק נגמר הבול של ה-50 אגורות. ואז אתה אומר - 'ככה עובדת המדינה'. תוסיף לזה את בעיית זיוף הבולים בשנים האחרונות, שקל מאוד לזייף. את כל זה החלטנו לשנות".

רוטקופף הביע ביטחון שגם במערכת בתי המשפט ובהוצאה לפועל יילכו בעקבות המודרניזציה באמצעי התשלום שמנהיג משרד המשפטים.