אופטימיות לקראת הדו"ח הראשון של טבע עם תוצאות רציופארם

אנליסטים צופים כי החברה תציג מחר הכנסות של 4.37 מיליארד ד' ורווח נקי של 1.17 מיליארד ד' ■ אי.בי.אי: "מכירות הקופקסון ימשיכו לגדול גם בתקופה הקרובה"

דו"חות הרבעון השלישי שתפרסם מחר טבע (סימול: TEVA), יעמדו בסימן של רכישות. יהיה זה הרבעון הראשון שיאחד בתוכו גם את פעילותה של רציופארם שנרכשה תמורת 5 מיליארד דולר, ויש להניח שגם התחזיות שיינתנו בשיחת הוועידה יעודכנו בעקבות הרכישה.

בנוסף, רק לפני מספר ימים הספיקה טבע להודיע על רכישה נוספת של ת'רמקס, חטיבת בריאות האישה של מרק-סרונו. הרכישה הזו לא תשפיע מן הסתם על הדו"חות הקרובים, אולם יהיה מעניין לראות את תוצאות טבע בתחום הפעילות של בריאות האישה, אותו נועדה הרכישה האחרונה לחזק.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, עוסקת בעיקר בתחום התרופות הגנריות ובמקביל מפתחת גם מוצרים פרמצבטיים מקוריים. החברה נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 46.6 מיליארד דולר. אנליסטים המסקרים את החברה מצפים ממנה להציג מחר הכנסות של 4.37 מיליארד דולר, ורווח נקי של 1.27 דולר למניה (1.17 מיליארד דולר).

לקראת הדו"חות פרסמו בימים האחרונים מספר בתי השקעות את תחזיותיהם לחברה. בהראל פיננסים, צופה האנליסט סטיבן טפר שפעילות רציופארם, שאוחדה באוגוסט, תתרום כ-320 מיליון דולר להכנסות טבע וכ-40 מיליון דולר לרווח הנקי המתואם ברבעון.

בניטרול רציופארם, טפר מעריך שישנה שחיקה בהכנסות מתחום הגנריקה באירופה, וזאת כתוצאה מניסיונות של ממשלות ביבשת לצמצם עלויות, ובשל שחיקת האירו. עוד נושא שטפר מזכיר הוא סיום הסכם לשיווק הקופקסון, התרופה המקורית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, בשיתוף עם חברת סאנופי-אוונטיס ברבעון השני.

להערכתו, הדבר בא לידי ביטוי בשיפור חד ברווחיות הקופקסון, ובחיסכון של כ-160 מיליון דולר בסעיף הוצאות המכירה, שמהווים כ-25% מההכנסות של התרופה בארה"ב. טפר מעריך עוד שהחיסכון ישתקף כמעט במלואו בשורת הרווח הנקי.

"הפעילות בארה"ב תחפה על אירופה"

נתלי גוטליב, אנליסטית באי.בי.אי, מתמקדת בתחום הטרשת הנפוצה. לדבריה, הסביבה העסקית בתחום זה רעשה וגעשה ברבעון השלישי, אך בפועל היא מעריכה שמכירות הקופקסון ימשיכו לגדול גם בתקופה הקרובה. גוטליב מזכירה שטבע צפויה להגיש ל-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) בקשה לאישור הקופקסון ה"מרוכז" - טיפול שבו מקבלים החולים את אותו המינון אולם בתמיסה מרוכזת יותר - והאישור צפוי להתקבל בסוף 2011.

להערכתה, טבע תנקוט אסטרטגיית "סוויץ'", שמטרתה להעביר את החולים מהקופקסון הרגיל למרוכז, דבר שייתן מענה מסוים לתחרות גנרית או לתחרות מצד תרופות אוראליות. גוטליב מוסיפה עוד כי בתחום בריאות האישה ומוצרי הנשימה, טבע רחוקה מלרוות נחת, והיא צופה ירידה בנתח השוק של מוצרי הנשימה.

בכלל פיננסים מעריכים האנליסטים יובל בן זאב ויונתן קרייזמן כי הדו"חות ישקפו פעילות חזקה בארה"ב, שעשויה לחפות על חולשה מסוימת באירופה, ובפרט בגרמניה. לדבריהם, רמז לחולשה אפשר היה למצוא בדו"חות חברת התרופות נוברטיס שפורסמו לאחרונה. בנוסף, הם מעריכים שהנהלת טבע תדון בשיחת הוועידה בהתפתחויות סביב השקת תרופת הגילניה של נוברטיס, תרופה אוראלית ראשונה לטיפול בטרשת נפוצה.

לימור גרובר מפסגות מעריכה שאיחוד רציופארם צפוי להוביל לעלייה בשיעור הוצאות המחקר והפיתוח, המכירה והשיווק של טבע. בכך תתקזז מעט ההשפעה החיובית של ההשקה הבלעדית הגדולה, של הגרסה הגנרית לתרופת ה-Effexor לטיפול בדיכאון. גרובר מציינת שמכירות התרופה במונחי המוצר המקורי הן 2.7 מיליארד דולר, ולהערכתה ההשקה בתחילת יולי תרמה לטבע הכנסות של מאות מיליוני דולרים.

תרופה גנרית נוספת שגרובר מזכירה היא Adderall, שמיועדת לטיפול בהפרעות קשב. היא מציינת שבעיות אספקה של חברה מתחרה סייעו לטבע לשמור על נתח שוק גבוה ומיתנו את שחיקת המחירים.