אירופה נעלה בעליות; BP עלתה לאחר הדו"חות

באוסטרליה החליט הבנק המרכזי על העלאת ריבית מפתיעה של 0.25% לרמה של 4.75% עקב חששות כי ההאצה בצמיחה תוביל להתפרצות אינפלציונית

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות שערים קלות לאחר פתיחה במגמה מעורבת, כשהמשקיעים והסוחרים ממתינים לתוצאות הבחירות בארה"ב היום ולהודעת הפדרל ריזרב מחר. וול סטריט שפתחה את יום המסחר בטריטוריה חיובית על רקע הבחירות בארה"ב, דחפה מעלה את המדדים המובילים באירופה. במהלך יום המסחר המשיכו חברות מובילות לפרסם דו"חות לרבעון השלישי.

בזירת המאקרו, היום פורסם באירופה כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה עמד באוקטובר על 54.6 נק' בגוש האירו, לעומת 54.1 נק' בספטמבר וצפי ליציבות. זאת, לאחר שאתמול פורסמו גם בסין ובארה"ב נתונים על התרחבות התעשייה שהפתיעו לטובה.

ענקית הנפט בריטיש פטרוליום דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2010 צנח ב-67% ל-1.79 מיליארד דולר, זאת בצל מחיקת עתק נוספת הקשורה לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו. המשקיעים מסתכלים קדימה והמניה מגיבה בעלייה.

באסיה התנהל היום המסחר במגמה מעורבת, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש ועל רקע העלאות ריבית באוסטרליה ובהודו.

המסחר בוול סטריט אתמול, שהתאפיין בתנודתיות בין הטריטוריה החיובית לשלילית, הסתיים במגמה מעורבת. העליות שהגיעו בתחילת יום המסחר לכ-1%, שינו כיוון והמגמה הפכה לשלילית לאחר סגירה חיובית באירופה ועל רקע התחזקותו של הדולר כנגד המטבעות המובילים. בשעה האחרונה נרשמה התאוששות מסויימת והסגירה היתה מעורבת כאמור.

המשקיעים המתינו בעצבנות רבה הן לבחירות מחצית הכהונה שיתקיימו היום והן לסבב נוסף של הרחבה מוניטרית, עליו צפוי ה'פד' להודיע ביום ד' ולקינוח, בסוף השבוע, לדו"ח התעסוקה.

בחזרה לאסיה. באוסטרליה כאמור החליט הבנק המרכזי על העלאת ריבית מפתיעה של 0.25% לרמה של 4.75% עקב חששות כי ההאצה בצמיחה תוביל להתפרצות אינפלציונית. בתגובה מזנק הדולר האוסטרלי ביותר מ-1% לרמה של 99.82 סנט לדולר אוסטרלי.

גם בהודו החליט היום הבנק המרכזי להעלות ריבית ב-0.25% במטרה לשכך לחצים אינפלציוניים. בניגוד לאוסטרליה, בהודו העלאת הריבית ל-6.25% על הלוואות שמעניק הבנק המרכזי ול-5.25% על פקדונות, הייתה צפויה.

"יש בבירור אווירה של המתנה להתפתחויות בשווקים. הסוחרים והמשקיעים מעדיפים להמתין לתוצאות הבחירות בארה"ב ולהודעה של הפדרל ריזרב, לראות את התגובה של השווקים לפני שהם מחליטים מה לעשות", אמר לבלומברג פארק יונג יאול, מנהל השקעות בסיאול.