הישראלים דיברו בחגים - ובזק הרוויחה 588 מיליון שקל ברבעון 3

ההכנסות צמחו ב-3.7% ל-3 מיליארד שקל ■ החברה רשמה שיפור בכל הפרמטרים העיקריים ■ יתרת הרווחים המיועדים לחלוקת דיבידנד: 588 מיליון שקל

בזק , קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, הרוויחה 588 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה הודות לצמיחה של 3.7% בהכנסות (שהסתכמו ב-3 מיליארד שקל), צמיחה שבסיסה בחברת הסלולר פלאפון ומצירוף של דו"חות פורטל האינטרנט וואלה בדו"ח בזק. בזק מנוהלת על ידי אבי גבאי.

קשה לערוך השוואה ברווח הרבעוני הנקי לרבעון השלישי של 2009 כיוון שבשנה שעברה רשמה בזק רווח הון חד פעמי של 1.5 מיליארד שקל שנבע מהפסקת איחוד דו"חות Yes בדו"ח בזק. עם זאת, בנטרול אותו רווח חד פעמי, היה הרווח הנקי של בזק מסתכם ב-563 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009, כך שברבעון השלישי השנה צמחה החברה ב-4% בשורת הרווח.

בדו"חות בזק ניתן למצוא לא מעט פרמטרים חיוביים; החברה שמרה על ריסון בהוצאות, שהסתכמו ב-2 מיליארד שקל; הרווח התפעולי גדל ב-12% ל-979 מיליון שקל; ה-EBITDA (רווח לפני מסים, ריבית, פחת והפחתות) עלה ב-7.5% ל-1.33 מיליארד שקל (43.8% מההכנסות לעומת 42.3% ברבעון המקביל); ותזרים מזומנים של 1.16 מיליארד שקל מפעילות שוטפת (עלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל).

"כל תחומי הפעילות של קבוצת בזק המשיכו לתפקד על פי התוכנית, כאשר במיוחד תרמו לתוצאות הפעילות הקווית והסלולרית", אמר היו"ר שלמה רודב. "פלאפון רשמה הכנסות שיא והחברה המשיכה להתמקד בשדרוג הלקוחות לתשתית רשת ה-HSPA, המאפשרת גישה למגוון רחב של שירותי קול, נתונים, תוכן ושירותים ניידים אחרים. החלטנו להניח כבל תת-ימי חדש שיחבר את ישראל לאירופה וישפר באופן משמעותי את נפח תקשורת הנתונים הבינלאומית שישראל יכולה לנצל, וכן את ביצועי המדיה והתקשורת של לקוחותינו ואת חווית המשתמש שלהם".

חברת הסלולר פלאפון הייתה אחראית ל-47.5% מהכנסות קבוצת בזק והפעילות הקווית של החברה היוותה 43.6% מההכנסות (1.3 מיליארד שקל). בזק בינלאומי תרמה 11% מההכנסות ואילו yes תרמה 13%. יש לציין כי מבחינה עונתית הרבעון השלישי הוא רבעון חזק לבזק, בשל תקופת החגים בה ישנה עלייה בשיחות הטלפון.

(לדו"חות פלאפון) (לדו"חות yes)

בחודש ספטמבר אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד של 1.28 מיליארד שקל, אשר שולם כבר ב-7 באוקטובר. כעת, מדווחת החברה בדו"ח הכספי, כי ברשותה 588 מיליון שקל הניתנים לחלוקה כדיבידנד. לבזק מדיניות חלוקת דיבידנד של 100% מהרווח הנקי מדי חצי שנה.