טבע בשיחת הוועידה: תחזית הרווח ל-2010 נותרה ללא שינוי

העלתה את תחזית ההכנסות ל-16.4 מיליארד דולר ■ שלמה ינאי התראיין לגלי צה"ל לאחר התוצאות החזקות של החברה ואמר כי "שוקי הודו וסין נמצאים אצלנו על מסך הפעילות"

שעות מספר לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות החזקות של טבע , מקיימת החברה שיחת ועידה, שנראה כי היא מאכזבת מעט את המשקיעים. החברה העלתה את תחזית ההכנסות ל-2010 ל-16.4 מיליארד דולר מתחזית קודמת להכנסות של 16 מיליארד דולר אך מאידך מותירה את תחזית הרווח ללא שינוי: 4.5-4.6 דולר למניה. ל-2011 לא סיפקה החברה לעת עתה תחזיות.

מוקדם יותר הבוקר התראיין מנכ"ל החברה, שלמה ינאי, לגלי צה"ל. ינאי פתח ואמר כי היו הרבה גורמים לרבעון הטוב שרשמה טבע והזכיר כי החברה כבר במחזור מכירות של מעל 12 מיליארד דולר בשנה.

על פי ינאי, מכירות חזקות מאוד של המוצרים הגנריים בארה"ב, האינטגרציה שעשתה טבע עם רציופארם הגרמנית וכמובן הרבה מאוד פעילויות אחרות הן שאחראיות לרבעון השלישי של השנה.

לשאלת המראיין רזי ברקאי כיצד מתמודדת טבע עם 2 הענקיות במזרח, סין והודו, ענה ינאי כי "השווקים של הודו וסין נמצאים אצלנו על מסך הפעילות - הקמנו בתוך טבע איזור חדש שיטפל באסיה. התחלנו דווקא עם יפן - אוכלוסיה מזדקנת עם רמת בריאות גבוהה ורמת גנריקה נמוכה. אנחנו מסתכלים על הודו וסין אבל עושים זאת בצורה שקולה ומדודה".

לדברי ינאי, טבע מעסיקה בארץ כ-6,500 עובדים (כ-40 אלף עובדים בעולם כולו), כאשר כל שנה מגויסים מאות עובדים חדשים מכל מגזרי האוכולוסיה כולל עולים חדשים, חרדים (כמה עשרות במרכז הפיתוח בירושלים) ושאר מיעוטים.