בעל חניון בחוף "מציצים" בת"א העלים מסים - וייכלא לשנתיים

אליהו דנוך הורשע בעבירות של הימנעות מניהול פנקסי חשבונות, אי-רישום תקבולים והימנעות מהגשת דו"חות - כל זאת תוך שימוש במירמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס

אליהו דנוך, אשר ניהל חניון לכלי רכב בסמוך לחוף "מציצים" בתל-אביב והורשע בעבירות על חוק מע"מ, ירצה שנתיים מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על-תנאי וישלם קנס כספי בסך 40 אלף שקל - כך קבעה היום (ג') שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי.

דנוך הורשע בעבירות של הימנעות מניהול פנקסי חשבונות, אי-רישום תקבולים והימנעות מהגשת דו"חות כספיים - כל זאת תוך שימוש במירמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס.

כתב האישום הוגש נגד דנוך ונגד נאשם נוסף, מיכאל הרמן, שהפעיל את העסק בזמן שדנוך שהה בחו"ל, הרמן הודה בעבירות המיוחסות לו, הורשע ודינו נגזר למאסר בפועל בן 8 חודשים ולמאסר על תנאי.

מגזר הדין עולה כי בתקופה שבין שנת 2000 ועד סוף חודש יולי 2004 (מועד בו נפתחה החקירה) ניהל דנוך את החניון, בסמוך למקום מגוריו, היה בעל השליטה בעסק, אחראי להפעלתו וגבה את התקבולים.

החקירה העלתה כי הכנסותיו מהחניון היו ניכרות, אולם בכל התקופה האמורה נמנע הנאשם מלרשום את העסק כעוסק במע"מ ונמנע מלקיים את הוראות ניהול העסק הקבועות בחוק מע"מ.

עוד הוכח במהלך המשפט, כי הנאשם יזם את ההשתלטות על המקרקעין הסמוכים למקום מגוריו ברח' הנמל, והחל מפעיל בהם עסק חניה בתשלום על כל המשתמע מכך.

"גרף הכנסותיו לבדו"

במסגרת החלטתה על עונשו של דנוך, כתבה השופטת: "מדובר בנאשם אשר במשך 4.5 שנים ניהל עסק מכניס (כפי שהוכח בראיות), גרף את הכנסותיו לבדו ו/או עם אחר ונמנע מלמלא את חובותיו כנדרש מעוסק בחוק מע"מ. ... לא זו אף זו, כדי להעלים את מעמדו בחניון, עשה הנאשם שימוש באנשי קש, נטל את מספרי הזהות שלהם ובדרך ערמומית ומרמתית זו מנע מרשויות המס מלגלות את זהותו".

עוד ציינה השופטת, כי לא הייתה זו מעידה חד-פעמית מקרית ואקראית אלא התנהלות קבועה ומתמשכת. "הנאשם פעל כפי שפעל, בכל אותן שנים כדי להתחמק מתשלום המס המגיע", כתבה.

"לא למותר לציין", הוסיפה השופטת, "כי עד לסיום ההליכים, דנוך לא הסיר את המחדלים ולא שילם את חובו למע"מ. הוא גם לא הביע ולא גילה ולו שמץ של צער וחרטה על מעשיו ומחדליו".

את המדינה ייצגה עו"ד ורדה שפין גרוס מרשות המסים. (ת"פ 4560-05)