מקורב לסקייפ: "הנפקת החברה בנאסד"ק תתבצע רק בשנה הבאה"

זאת, על אף ציפיות המשקיעים לביצוע המהלך כבר השנה ■ בין הסיבות לעיכוב - תנאי השוק שטרם הבשילו לכך, היצע ההנפקות הציבוריות הצפויות, וכן רמת מוכנותה של החברה

ההנפקה הציבורית של סקייפ תתרחש רק במהלך שנת 2011. זאת, על אף ציפיות המשקיעים לביצוע המהלך כבר השנה, כך על-פי מקורות המקורבים לחברה.

סקייפ, המספקת שירותי טלפון באמצעות האינטרנט, הגישה תשקיף לקראת הנפקה לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) כבר בחודש אוגוסט השנה.

חודשיים לאחר מכן הודיעה החברה על מינויו של טוני בייטס, סגן נשיא בכיר לשעבר בסיסקו, למנכ"ל סקייפ.

בין הסיבות לעיכוב ביציאתה של ההנפקה לפועל גם תנאי השוק שטרם הבשילו לכך, היצע ההנפקות הציבוריות הצפויות, וכן רמת מוכנותה של החברה עצמה למהלך.

בייטס צפוי להחליט על הצעד המתאים להנפקה ברגע שיכיר בצורה טובה יותר את אנשי החברה ומוצריה.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס נבחר כדי להוביל את המהלך וחתמי המשנה יהיו ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, מריל לינץ', ברקליס קפיטל וסיטיגרופ. שוויה של סקייפ מוערך בסכום שנע בין 750 מיליון למיליארד דולר.

יועצי החברה למהלך החליטו שלא לבצע אותה במסלול כפול, בו היא תבחן גם מכירתה לצד שלישי בטרם ההנפקה.

שבועות ספורים לאחר שהגישה סקייפ את התשקיף ל-SEC, פנו אליה מספר חברות כדי לבחון אפשרות מסוג זה, בהן יאהו, גוגל, מיקרוסופט, גוגל, אפל, סיסקו וכן מפעילות הסלולר וריזון ו-AT&T. אולם, כל המגעים בין החברות הללו לבין סקייפ הוקפאו, מפני ש"המחיר שנדרש עבור המניות היה גבוה ואף מועמדת לא הראתה נכונות לעמוד בו", אמר אחד המקורות.