אל קאעידה מתעוררת בבגדד: מעל 300 הרוגים אמש בפיגועים

(עדכון) - על פי הדיווחים התפוצצו באותו הזמן בבירה כ-20 משאיות ובנוסף הופעלו מספר מטענים בשמונה שכונות ■ ההערכה היא כי הפיגועים נועדו לפגוע במוסדות הממשלה וריכוזי אוכלוסייה שיעים

מרחץ דמים: רשתות הטלוויזיה בעיראק על כ-300 הרוגים ומאות פצועים בשרשרת של 20 פיגועי תופת חסרי תקדים ברחבי בגדד. ככל הנראה אל קאעידה הוא שעומד מאחורי סדרת הפיצוצים, אך בארגון עדיין לא נטלו אחריות רשמית על הפיגוע.

על פי הדיווחים התפוצצו באותו הזמן מספר מכוניות תופת ובנוסף הופעלו כמה מטענים בשמונה שכונות במרכז העיר. ההערכה היא כי הפיגועים נועדו לפגוע במוסדות הממשלה וריכוזי אוכלוסייה שיעים. עד ראייה סיפר כי כלי הרכב התפוצצו בכניסה לבית קפה, בו יושבים שיעים רבים.

הפיגוע חסר התקדים מגיע זמן קצר לאחר שאובמה הורה על הסגת הכוחות הקרביים מעירק, וככל הנראה נבחר יום הבחירות בארצות הברית שלא במקרה.

כעת שוקלים בממשל העירקי להורות על עוצר כללי ברחבי הבירה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של עירק המתחדשת, וככל הנראה יבחרו לעשות כך עוד הערב. בנוסף, מורגשת תחושה של אובדן שליטה של כוחות הביטחון על מרכז העיר והצבא ביקש להזרים כוחות רבים לסיוע.

הבלבול הגדול שמורגש כעת בעיר מתבטא גם במחלוקת סביב מספר ההרוגים והפצועים. כאמור, בעוד שרשתות הטלוויזיה מדווחות על 300 הרוגים ומאות פצועים, טוען שר הבריאות העירקי כי המספר הרשמי עומד על כ-40 הרוגים בלבד.