גינדי מורידה את מחירי הנדל"ן

קרקע שבידי יזמים יכולה לחולל שינוי בתמונת ההיצע והביקוש כבר ביום שאחרי הרכישה

היצע הדירות מגיב לאט לשינויים בשוק. כשיתרחב ההיצע, יש להניח שמחירי הדירות יגיבו בהתאם" (בנק ישראל, שאלות ותשובות שפורסמו השבוע לציבור הרחב).

אולי יעניין אתכם לדעת שנותרו רק עוד כמה שעות בשעון שהציבה השבוע גינדי בתל אביב. השעון מחשב בכל שנייה את הזמן שנותר לקץ הדרמטי. תודו שזה מעט משעשע: אין כמובן שעון לסיום המכירות, אין שעון לסיום הבנייה, אין אפילו שעון לתחילת הבנייה - אבל יש שעון לסגירת מרכז המבקרים בהיכל התרבות.

מי שלא יספיק עד מחר בחצות לקנות דירה, לא יהפוך חלילה בחזרה ללכלוכית - את זה נשאיר להיכל התרבות - אלא יצטרך, שומו שמיים, לכתת רגליו למשרדי גינדי השקעות ברמת גן (מגדל רגובין תדהר).

למה חזרנו לכתוב על הפרויקט? לא שוב בשביל לדוש ביתרונות, בחסרונות ובמניפולציות. אלא כי כל הזמן אנחנו שומעים, כולל השבוע מבנק ישראל, שהפתרון האמיתי היחיד למצוקת המחירים בישראל - הצפת המדינה בכלל, ומרכז הארץ בפרט, בקרקעות לבנייה - הוא פתרון לטווח ארוך בלבד. שהרי בבירוקרטיה הישראלית לוקח שנים לתכנן ולהקים בניין ו"היצע הדירות מגיב לאט לשינויים בשוק".

אז הנה לפחות משהו חיובי שיצא לנו מהפסטיבל של משפחת גינדי: בטכנולוגיה של היום, מוכיחה לנו משפחת גינדי שניתן במהירות שיא להפוך קרקע בתולית שנרכשה אתמול או שלשום - ללא תוכניות מאושרות ובוודאי ללא בנייה של ממש - לדירות חלומיות שמצטלמות נהדר ואפילו עוברות מיד ליד לפני שיש היתר בנייה.

וכן, לצורך העניין גם הרשמות בלבד זה נחשב. זה בוודאי מעביר באותו הרגע לצד השני של המשוואה את כל אותם רוכשים שישבו עד כה על הגדר ומעתה והלאה יש להם, מבחינתם לפחות, דירה בבעלותם.

מסתבר שקרקע בידי יזמים, גם אם התכנון ובניית הפרויקט ייקחו עשר שנים, יכולה להתחיל לחולל שינוי בתמונת ההיצע והביקוש כבר ביום שאחרי הרכישה. בהיכל התרבות למדנו ש"היצע הדירות" לא חייב "להגיב לאט".

רק תשווקו סוף סוף קרקעות של ממש. תסמכו על גינדי שיסדרו את המצגת וההדמיה שתהפוך אותן מיד לדירות למכירה.

ואפרופו גינדי, היכל התרבות מסיים מחר פרק שבעיריית תל אביב ישמחו לשכוח.