פרות המזומנים מוול סטריט

כך בוחרים השקעה בחברה אמריקנית - וגם שתי חברות עתירות דיבידנד לדוגמה

מורן צור הוא מנכ"ל משותף מיטב שירותי בורסה (גאון טרייד)

יש מספר חברות רב בשוק האמריקני שיושבות על הרי מזומנים וממשיכות לייצר סכומי-עתק באופן קבוע. חלקן בשלות להשקעות לטווח ארוך ולחילופין לשתף אותנו ברווחיהן באמצעות חלוקת דיבידנדים שמנים.

בסקירה שפורסמה בבארונס ותורגמה והודפסה גם בעיתון גלובס, נכתב כי 70% ממנהלי ההשקעות סבורים ששנת 2011 צפויה להמשיך להיות "שורית" לשוק המניות האמריקני, ו-27% סבורים ששוק המניות בארה"ב ישיג ביצועים טובים ביותר.

השוק רץ קדימה בהתבסס על המיקרו ולמרות סביבה מקרו כלכלית בעייתית - דבר שהתייחסתי אליו בטורי "שוטה הכפר הגלובלי" שפרסמתי כאן ביולי השנה. בטור כתבתי על הדו"חות המצוינים שצפיתי שיתפרסמו ברבעון השני בארה"ב, ואשר סברתי שיובילו לכך שהשפעת המיקרו תגבר על המקרו. כעת אנו בעיצומה של עונת דו"חות נוספת שבה החברות ממשיכות להציג דו"חות מצוינים כמו בכול הרבעונים בשנה החולפת.

יש גורם מרכזי שתומך בדו"חות המצוינים של החברות, אך פוגעת בנו כמשקיעים זרים במניות של אותן החברות והיא - חולשת הדולר.

החברות האמריקניות, שהגדולות ביניהן גלובליות ולא מסתמכות רק על הכנסות השוק המקומי, נהנות כמובן מחולשת המטבע והדבר מסייע להן בהצגת הדו"חות הטובים שמוצגים במטבע המקומי.

בחודשים האחרונים נחלש המטבע האמריקני ביחס לשקל שלנו בשיעור גבוה מ-5%, שאותם יש לנכות באופן ישיר מרווחי ההון שנצטברו בתיק המניות הזרות שלנו שעלו בשיעור ממוצע גבוה יותר, אך בפועל תרמו פחות במונחים שקליים.

אף-על-פי שקשה מאוד לצפות את התנהגות הדולר לשנה הבאה, אני סבור כי בימים אלה המטבע האמריקני מהווה נקודת כניסה נוחה להשקעות במניות אמריקניות.

למרות שהשוק האמריקני מהווה יעד נהדר בעיני להשקעה, יש לזכור כי הסביבה המקרו כלכלית בארה"ב ממשיכה להיות מאתגרת, כאשר בתקופות מאתגרות של צמיחה איטית, מומלץ להימנע מחברות קטנות חסרות מרווח נשימה, ועל כן אני מעדיף בימים אלה את "פרות המזומנים של וול סטריט".

בקרב אותן החברות, אלה הבוחרות לשתף את המשקיעים ברווחיהן העצומים הן החברות המועדפות עלי, בפרט בימים אלה בהם התשואות באג"ח הקונצרני נמוכות מאוד וסביבת הריביות הנמוכות בעולם עשויה להתחיל לעלות בשנה הבאה ובכך ליצור הפסדי הון למשקיעים שייבצר מהם לחכות למועד הפדיון.

החברות המעניינות בעיני הן:

  • חברת התקשורת AT&T (סימול T) בעלת שווי שוק 170 מיליארד דולר ו-5.9% תשואת דיבידנד.
  • חברת הטבק ALTRIA (סימול MO) הנסחרת לפי שווי שוק 52 מיליארד דולר ו-6% תשואת דיבידנד.

שתיהן עדיין רחוקות מהמחירים שבהם נסחרו ערב המיתון ב-2008 ונראות ערוכות היטב להתמודד גם בתנאי שוק מאתגרים יותר העלולים להמשיך ולצוץ במישור המקרו כלכלי.

גילוי נאות - אני מחזיק מניות של חברת ALTRIA בתיק ההשקעות של חברה בעלותי