אוסטרליה יותר מעניינת מת"א 25

משקיע נבון ירחיק בימים אלה אל עבר מדינות שמעבר לים - צאו לאוסטרליה ותשיגו תשואות

מאת ד"ר דפנה פפר, מרצה בתוכנית MBA במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

משקיעים רבים מהססים אם להיכנס להשקעה ישירה במניות בישראל או בשווקים בעולם. חלקם רואים שהשווקים עולים ועיניהם כלות לנוכח התשואות "שהפסידו". אחרים חוששים שאיחרו את הרכבת העולה ומחכים למימוש מהותי כדי להיכנס למניות ערך. סוג של התלבטויות שמוכרות היטב למשקיעים הפעילים במניות במשך שנים.

כיוון שאין נביאים לגבי מגמות המסחר, אם נמצאים כאלה (רובנו) הם צודקים פעם אחת מה שמספק להם תחושת עקרה להמשיך בנבואות סרק, לפניכם השקעה עם סיכון מופחת (דל קלוריות) בדמות - ETF שונות.

היבשת השישית

אוסטרליה נמצאת בשגשוג כלכלי ונהנית ממחצבים שנמכרו מראש לסין במחירי שיא וממטבע שהגיע לאחרונה ליחס 1:1 מול הדולר האמריקאי לראשונה בהיסטוריה הכלכלית, יכולה לעניין משקיעים רבים. גם ישראלים.

רוסיה מראה סימני יציאה ממשבר קשה תעודת RSX החושפת משקיעים לרוסיה יכולה להיות מעניינת. סינגפור EWS וטייוואן EWT פורחת כלכלית וכנראה שהפריחה תמשך אפשר לגוון את התיק בתעודות על מדדי המניות הפורחים שלהם.

השקעה מעניינת בסקטור הבריאות

מי שמאמין שסקטור הבריאות ימשיך להפגין ביצועים וקצת מאס בהשקעה לנצח בטבע ימצא עניין בתעודת XLV המשקיעה בענף הבריאות ונהנית מזרימת הון גדולה מצד גופים מוסדיים ומשקיעים פרטים המחפשים השקעות בתחום הבריאות שלא דרך מניות ספציפיות.תופעה מעניינת.

יש גם ETF למשקיעים בעלי תאבון מוגבר לסיכון. אנרגיה כפול 3 ERX התעודה תנוע עד פי 3 מתנודת מחיר הנפט וזו כידוע תנודה של ממש. FAS היא תעודה של פיננסים כפול 3, ROM טכנולוגיה כפול 2, TYH טכנולוגיה כפול 3. ב-ETF המקבעות תנודות של פי 3 ממדדים או סחורות הסיכון גבוה כמובן אבל המשקיעים הנועזים מקבלים סיכוי-סיכון ברכישת תעודה במקום באמצעות רכישת סל מניות. יתרון.

הזדמנויות בעולם הגדול

רבים מעדיפים להשקיע בת"א 25 או 75 ולעיתים ישירות במניות ספציפיות ככימיקלים לישראל, בנקים, טבע, אי.די.בי, נייס ושאר חברות טובות. בדרך כלל העדפתם נובעת מקרבתם לנכס ויכולתם לשלוט ולהבין בהתנהגותו. כמובן גם להגיב בהתאם.

עם כל הכבוד לת"א 25 כדאי למשקיעים מהציבור לחשוב בגדול מעבר לת"א. העולם גדול, ההזדמנויות קיימות בשפע, מי שהשקיע ב-ETF על סחורות (מזון,זהב ומתכות) עשה בחודשים האחרונים לא פחות רווח מחלק גדול של שותפויות הגז בתמר ולוויתן.

  1. הכותבת עשויה לסחור בניירות הערך המוזכרים בכתבה.
  2. ד"ר דפנה פפר, מרצה בתוכנית MBA של המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.