מודיעין צנחה 16%: רוצה לדחות פרסום הסקר ב"שרה" ו"מירה"

בדו"חות נכתב כי נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברשיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בשל קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח

יחידות ההשתתפות של מודיעין צונחות בכ-14% במחזור חריג וגם שותפותיה לרשיונות "שרה" ו"מירה" מאבדות גובה לאחר שבדו"חות הכספיים שפירסמה היום (ד') מודיעין כי היא שוקלת לבקש לדחות את פרסום פרוספקט הקידוח הסופי והצגת החוזה עם קבלן הקידוח.

השותפות בה מחזיקים צחי סולטן ואי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר כתבה בהערות ללוחות הזמנים המתייחסים לרשיונות "שרה" ו"מירה" בהם מחזיקה השותפות ב-19.3%, כי "לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, השותפות המוגבלת בוחנת בימים אלה את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות המפורטות בסעיפים ו' ו-ז', ובין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברשיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בפעולות האמורות".

על פי סעיף ו' החברה מבקשת לדחות לפחות עד ה-31 בדצמבר 2010 את הגשת פרוספקט הקידוח הסופי (כולל תכנון הקידוח/ים). על פי סעיף ז' מבקשת מודיעין לדחות עד ל-31 במארס את הצגת החוזה עם קבלן הקידוח לביצוע הקידוח/ים שצוינו בסעיף ו'.

התנאים המיוחדים ותוכניות הפעולה המעודכנים אשר נקבעו על ידי הממונה לביצוע ביחס לרישיונות מצויינים בסעיפים א-ה': השלמה של עיבוד תוצאות סקר 3D והעברת עותק הנתונים עד ל-15 ביולי הושלם. תחילת בדיקת הפרוספקט הגיאולוגי. השלמה של השלב הראשון של פענוח תוצאות הסקר התלת מימדי והגשת דו"ח על כך עד ל-1 באוגוסט. השלמת הכנת פרוספקט גיאולוגי והגשת דו"ח עד ל-15 בספטמבר וכן השלמת בדיקות מערכות הידרוקרבונים והגשת דוח עד ל-15 באוקטובר, כל אלה בוצעו.

הסעיף האחרון, ח', עלול להיות מושפע מבקשת הדחיה לפיו תחילת ביצוע קידוח ראשון צפוי עד תום תקופת הרישיונות ב-13 ביולי 2011.

דובר הכשרת הישוב מסר כי מודיעין לא פנתה בבקשה לשקול פניה לממונה.