אטיאס איים - החרדים מיישמים? יקימו עשרות קבוצות רכישה כדי להשתלט על שכונות חילוניות דרך רוכשי קש

הדירות יירכשו על ידי "רוכשי קש" חילוניים - כדי לא לעורר חרדה בשכונות החילוניות ■ יישובים על הכוונת, בשלב ראשון: בני-ברק, אשדוד, בית שמש וירושלים ■ האתר החרדי "לדעת": "המארגנים מתמחרים כל דירה בכ-300 אלף ש' באיזורים נחשלים אך עדיין ראויים לשומרי תורה"

האם אנחנו עדים לתחילתה של השתלטות חרדית על שכונות מגורים חילוניות? האתר החרדי "לדעת" מדווח על יוזמה של חרדים "להילחם על הבית" במטרה להפוך שכונות חילוניות ואת התושבים החילוניים ל"מתחרדים".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הזהיר לאחרונה כי אם לא ייבנו שכונות לחרדים, הם יכבשו שכונות חילוניות".

הפורטל מדווח כי החרדים כבר לא מסתירים את כוונתם ובימים האחרונים ניתלו בבתי הכנסת בריכוזי האוכלוסייה החרדית מודעות הקוראות לחרדים להירשם לפרויקטים שמארגנים "רכישת דירות בסתר", שבאמצעותה מתארגנות קבוצות רכישה של חרדים לדירות בשכונות חילוניות במרכז הארץ. החרדים, לפי מודעות אלו, ינסו להשתלט על שכונות תוך רכישת דירות ע"י איש קשר חילוני, ובהמשך יימכרו את הדירות לאוכלוסיה החרדית.

לפי הדיווח, שהוגדר בפורטל "לדעת" כ"חשיפה" של הכתב ירוחם שמואלביץ', הדירות יירכשו בצורה מאסיבית ע"י איש קשר שלא מהאוכלוסיה החרדית, על מנת שלא להרתיע את המוכרים ואת תושבי השכונה בכך שהדירות הולכות לחרדים, וכן "על מנת למנוע את עליית המחירים המטאורית המוכרת משכונות שונות אליהן נכנסו חרדים והזניקו את המחירים", לשון הדיווח. היוזמה קוראת לחרדים להצטרף במהרה לקבוצות הרכישה בכדי "להתחיל את המהלך בצורה מהירה".

300 אלף שקל לדירה

בשיחה של "גלובס" עם גורמים בפורטל "לדעת", עולה כי המודעות ניתלו בבתי כנסת ובמקומות מרכזיים של אוכלוסיות חרדיות ביישובים בני-ברק, אשדוד, בית שמש וכמובן ירושלים.

לדברי המקורות, מארגני קבוצות הרכישה עובדים עם יזמי נדל"ן מובילים והתייעצו איתם בנושא. לדבריהם, כבר עכשיו התארגנו קבוצות רכישה והצפי הוא יקומו עשרות נוספות.

ככל הנראה, ממה שהתפרסם במודעות החרדיות, מדובר במספר אתרים במרכז הארץ, בירושלים ובבית שמש - עם התמקדות מעשית באזור המרכז. מארגני היוזמה מתמחרים כל דירה בכ-300 אלף שקל באזורים שמוגדרים "נחשלים", אך "עדיין ראויים לאזרחים שומרי תורה".

ראוי לסייג כי מדובר בערים עם ריכוזי חרדים גדולים ממילא, ולא ברור עד מארגני היוזמה מתכוונים לפנות לריכוזים חילוניים מובהקים (ויקרים) יותר, למשל בגוש דן. כמו כן, לא ידוע האם היוזמה אכן תסחוף אחריה אלפי חרדים - או שתגווע על הקירות בבני ברק ובירושלים.

החרדים שמבקשים להצטרף לפרויקט נדרשים להפקיד 250 שקל כדמי רישום ולעמוד בפני ועדת קבלה. מארגני היוזמה אף הבהירו כי בכוונתם לתת עדיפות לאלו שיצהירו כי ירכשו את הדירה למגורים ולא להשכרה - מה שיכול להסביר את שמו של הפרויקט - "השתלטות".

כן עולה מהדיווח, כי מכירת הדירות תתבצע בליווי עורכי-דין ואנשי מקצוע, וכי כבר עכשיו יש התעניינות גוברת של חוגים דתיים לאומיים ברכישת הדירות.