גזית גלוב: ביקוש של 97 מ' ש' מהציבור השלים גיוס 650 מ' ש'

מדובר בהנפקת המניות השניה בגודלה השנה, אחרי עזריאלי ■ על מנת להשלים את הגיוס בהצלחה נדרשו 80 מ' ש' מהציבור ■ המחיר ככל הנראה יקבע במחיר המינימלי: 42 ש' למניה

הנפקת המניות השנייה בגודלה השנה בשוק הישראלי הושלמה הערב בהצלחה וחברת גזית גלוב גייסה בה 650 מיליון שקל. הציבור הזמין היום כ-97 מיליון שקל לעומת 80 מיליון השקלים שנדרשו לחברה לגייס ממנו על מנת להשלים את ההנפקה בהצלחה, זאת לאחר שאתמול הזמינו הגופים המוסדיים 570 מיליון שקל. המחיר הסופי טרם נקבע אך ככל הנראה הוא ישאר המחיר המינימלי שנקבע בהנפקה, 42 שקל למניה, מחיר הדומה לרמה בה נסחרה המניה היום בבורסה.

נזכיר כי ההנפקה של עזריאלי שבוצעה בקיץ ובה גוייסו כ-2 מיליארד שקל עדיין נחשבת להנפקה הגדולה ביותר שבוצעה השנה ולמעשה אי-פעם בבורסה הישראלית.

אתמול יצאה ההנפקה לדרך ונערך השלב המוסדי. בעקבות ביקושי היתר שהגיעו ל570 מיליון שקל החליטה החברה להרחיב את ההנפקה ולנסות ולגייס בסה"כ 650 מיליון שקל, זאת לעומת מניות בשווי של 400 מיליון שקל שהוצאו בתחילה. לאחר ההגדלה, נדרש הציבור להזמין היום על מנת לסגור את ההנפקה בהצלחה, כ-80 מיליון שקל.

רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב אמר ל"גלובס": "אנו רואים בהגדלת ההון המשמעותית צעד חשוב נוסף בהתקדמות התוכנית האסטרטגית של החברה. הצלחת הגיוס תוביל להגדלת בסיס ההון, לייצוב מבנה ההון, לשווי שוק גדול יותר ולסחירות גבוהה יותר במניות החברה. התמורה המיידית מיועדת להקטנת קווי האשראי של החברה מול הגופים הבנקאיים".

סופר מציין כי הקבוצה השקיעה בשנתיים האחרונות יותר מ-4 מיליארד דולר, בעיצומו של המשבר העולמי, ההשקעות כללו את רכישת חברת אטריום, רכישת ופיתוח נכסים שונים בשווקים בהם פועלת החברה והגדלת חלקה של הקבוצה בחברות הבנות.

לדבריו "בתקופות של מיתון ישנן הזדמנויות בלתי רגילות ואנחנו ניצלנו אותן למרות הקשיים. הגיוס הזה הינו המשך למדיניות הצמיחה של החברה אשר תמשיך למצב עצמה כאחד השחקנים הגלובליים המובילים בתחום מרכזי המסחר מעוגני הסופרמרקטים".

נציין כי גזית אינק שהיא בעלת השליטה בגזית גלוב, השתתפה בהנפקה בכ-75 מיליון שקל. בין הגורמים הנוספים שהשתתפו בהנפקה והזרימו ביקושים בשלב המוסדי ניתן לציין חברות בשליטתו של שאול אלוביץ וחברות בשליטתו של אילן בן דב.

מניות החברה נסחרות במדד המעו"ף ובמדד נדל"ן 15. שווי השוק של החברה עומד על כ-6 מיליארד שקל וב-12 החודשים האחרונים רשמה תשואה של כ-35%. בבעלות החברה המתמחה בנדל"ן מניב כ-650 נכסים בהיקף של כ-55 מיליארד שקל המניבים כ-5 מיליארד שקל שכ"ד שנתי. נכסיה מתרכזים בעיקר במרכזים מסחריים במדינות בעלות דירוג השקעה מירבי AAA. לחברה מדיניות דיבדנד ארוכת שנים שצמחה בעשור האחרון בכ-13% ובגין שנת 2010 צפוי הדיבידנד שתחלק החברה להגיע לפחות ל-1.48 שקל למניה.

את ההנפקה מוביל כלל פיננסים חיתום ואליו מצטרפים לידר הנפקות, פועלים IBI, לאומי פרטנרס חתמים, אייפקס חיתום וברק קפיטל.