הפרקליטות הכריעה: ברק לא ייחקר על העסקת העובדת הזרה

(עדכון) - רשות ההגירה תחקור את אשתו של ברק, נילי פריאל - אך לא אותו ■ ברק: "אם אצל אח של עופר עיני היו מוצאים עוזרת, זה היה נגמר בקנס. אצלי זה נופח מעבר לכל פרופורציה"

שר הביטחון אהוד ברק לא יזומן לחקירה בנושא העסקתה של העובדת הזרה "וירג'יניה" בעבודות ניקיון בביתו בלא היתר. זאת, אף שהחקירה נפתחה מחדש בעקבות איתור העובדת, והיא מצויה כעת בשלב השלמות החקירה.

כך הודיעה היום (ה') פרקליטות המדינה לבג"ץ, בתשובה לעתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שעתר בדרישה להורות על חידוש החקירה וזימונו של ברק לחקירה באזהרה בפני חוקרי רשות ההגירה.

הפרקליטות דורשת לדחות את העתירה על הסף, מאחר שזו התייתרה משנפתחה החקירה מחדש.

ואולם, לדברי עוה"ד ראובן אידלמן ושרון רוטשנקר ממחלקת הבג"צים, החליטו גורמי החקירה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, כי "לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו של השר ברק בהעסקת העובדת, להבדיל מעצם ידיעתו על כך שמועסקת עובדת בביתו - ולכן אין מקום לזמנו לחקירה".

בעניין זה, טוענת הפרקליטות, נהגו גורמי החקירה כפי שהיו נוהגים במקרים אחרים, על בסיס תשתית ראייתית דומה. (בג"ץ 7552/10).

"העסקת הפיליפינית - טעות"

‏‏‎‎יממה לאחר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינה אותו "אהבל" כיוון שהעסיק עובדת זרה לא חוקית, יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, משיב אש. בראיון שהעניק היום לקול ישראל הודה שר הביטחון כי העסקת הפיליפינית בביתו היתה משגה.

"העסקת הפיליפינית היא טעות, ורעייתי הודתה בה וביקשה לשלם קנס. זו טעות, והיא מוכנה לקבל על עצמה את העונש שכל אזרח מקבל. אלמלא נילי היתה אשתי, היא היתה משלמת קנס. היא ביקשה לשלם ולא נענתה מסיבות שאני לא מבין עד היום", ציין.

‏ברק הוסיף: "אני מניח שאם אצל אח של עופר עיני היו מוצאים עוזרת, זה היה נגמר בקנס. אצלי זה נופח". לדבריו, "אני מניח שגם עופר עושה טעויות וגם בני משפחתו", אולם סירב לפרט למה כוונתו.

"יש פה סתם דבר שנופח מעבר לכל פרופורציה", המשיך ברק, "זה לא מקרה בוזגלו, אלא מקרה בוזגלו הפוך. כותרות העיתונים יותר גדולות מהכותרות שבישרו על פתיחת מלחמת ששת הימים", אמר.

כשנשאל אם ידע שהעובדת אינה חוקית, ענה: "ראיתי את העוזרת פעם או פעמיים, לא התעמקתי בזהותה, האם יש לה היתר ומה מותר לה לעשות".

"אמשיך להוביל"

‏באשר לקריאות להחליפו בהנהגת מפלגת העבודה, אמר ברק כי "אני מתכוון להמשיך להוביל את העבודה. מי שקשה לו בממשלה והוא מתקשה לשבת וסובל, מוזמן לצאת ונחליף אותו. מי שקשה לו עם ההנהגה יכול להציע את עצמו, והחברים יבחרו. בסופו של דבר צריך להתבטא באמצעות הכלים הדמוקרטיים.

‏"במפלגת העבודה אין שקט, אבל יש לה חוקה, יש לה תהליכים, יש לה כללים, והחברים הם אלה שקובעים, ולא ראיון של עופר או כנס של פואד. מפלגת העבודה היא הכי דמוקרטית והכי פעילה, ויש בה תמיד מאבקים. יש בה סערה וריב בלתי פוסק, ואחדות פעולה מעולם לא היתה בה, גם בתקופת רבין ופרס".

‏ברק התייחס למתקפה המשולבת אתמול (ד') של השר בנימין בן-אליעזר ושל עיני על הנהגתו ולקריאתם לבחור מנהיג חדש, ואמר כי "יש חופש הדיבור - ויש חופש הבחישה. אני לא עיוור ולא נולדתי אתמול, אצלנו אוהבים מאבקים וויכוח. אני לא מתבלבל, אני לא משלה את עצמי. קשה שיהיו לך חברים מהמפלגה שלך, אבל עדיין זו המפלגה הכי מסודרת".

לדבריו, "אני מניח שכמו כל אדם שעושה, גם אני עושה טעויות. אני לא מסיר את האחריות שלי לתוצאות המפלגה ולתוצאות מעשיי. בסופו של דבר אני לא יכול לומר שהכריחו אותי, אז אין לי את מי להאשים". ‏‎‎‏