גרמניה נגד ארה"ב: "ההקלה הכמותית תביא יותר נזק מתועלת"

שר הכלכלה של גרמניה:"יש יסוד של אמת בטענה שארה"ב משפיעה בכוונה על שער הדולר ע"י המדיניות המוניטארית" ■ בין המתנגדים לתוכנית-גם שר האוצר של ברזיל

יום אחרי הודעת הבנק הפדרלי בארה"ב על כוונתו להדפיס 600 מיליארד דולר, שר הכלכלה של גרמניה, ריינר ברדרלה, יצא היום (ה') בהתבטאות נדירה נגד המדיניות הכלכלית של ארה"ב והביע ביקורת נוקבת לתוכנית ההקלה הכמותית.

בביקורתו נגד התוכנית של הפד אמר שר הכלכלה כי יש יסוד של אמת בביקורת של סין על ארה"ב שטענה כי ארה"ב משפיעה בכוונה על שער הדולר ע"י המדיניות המוניטארית. השר הביע חששות מפני כוונת ארה"ב להזרים סכומי כסף גדולים לכלכלה האמריקנית המקרטעת. ואמר כי יש אמצעים רבים לפתור את הבעיות וזה לא מספיק לנקוט בהגדלת נזילות הכספים בלבד.

כזכור, הפדרל ריזרב הודיע אתמול על כוונתו לרכוש אג"ח בהיקף רחב במהלך שמונת החודשים הקרובים, אחרי "האטה מאכזבת" בהתאוששות הכלכלה האמריקנית. ריינר ברדרלה אמר עוד בביקורתו "התוכנית הכלכלית של ארה"ב תעשה יותר נזק מתועלת" והביע חשש מפני המשך המגמה של הרחבות מוניטאריות.

בתוך כך, גם שר האוצר של ברזיל, גואידו מנטגה, מביע גם הוא ביקורת על תוכנית הפדרל ריזרב. לטענת שר האוצר הברזילאי תוכנית ה"פד" תעמיק את חוסר האיזון הגלובלי ולא תענה לצורכי ארה"ב שמתרכזים בעיקר בתעסוקה. עוד הוסיף השר כי ברזיל תציג את התנגדותה לתוכנית ה"פד" במפגש ה-G-20 שצפוי להתקיים החודש בסיאול.