השיא עוד לפנינו? הבנקים: "השוק אטרקטיבי; המגמה תימשך"

בלאומי ובפועלים צופים עלייה בהתעניינות משקיעים זרים בשוק המקומי ■ מניות הקמעונאות והמזון המתרכזות בשוק הישראלי עדיין מובילות את רשימת המומלצות להשקעה

עוד שבוע עובר, עוד שיא נשבר ועדיין המלצות הבנקים נותרות יציבות ואומרות ממש את אותו הדבר: לקנות!

הסקירות השבועיות של בנק הפועלים ושל בנק לאומי מגדירות, כן - גם השבוע, את הבורסה בת"א כאטרקטיבית במיוחד להשקעה. "בטווח הקצר עונת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי תיתן את הטון והסנטימנט החיובי יימשך, על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה", כותבים בלאומי - שם מניחים גם כי מגמת ההיחלשות של הדולר צפויה להימשך על רקע יישום תכנית ההרחבה המוניטרית בארה"ב (QE2) ולהשפיע על השווקים.

בבנק הפועלים מצטרפים להשערה הזו וכותבים: "אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי... חוזקו של השוק המקומי עשוי, להערכתנו, לשפר את מיצובה של הבורסה המקומית בעיני המשקיעים הזרים, ולתת חיזוק נוסף לשוק המניות הישראלי. אנו סבורים כי גם ברמות המחירים הנוכחיות שוק המניות מעניין להשקעה, בין היתר, על רקע ציפיותינו לעונת דוחות חיובית ברובה".

בפועלים מזהירים כי קיימת אפשרות של תיקונים בשווקים המרכזיים בעולם, בין היתר בשל אכזבה מנתוני מאקרו שצפויים להתפרסם בארה"ב ובאירופה - וכן מעלים חשש מפני האטה בקצב הייצוא על רקע חוזקו של השקל מול מטבעות עיקריים בעולם.

עם זאת, עדיין מגדירים כמומלצת את ההשקעה בשוק המניות המקומי בהיעדר אלטרנטיביות ראויות.

בפועלים ממליצים גם השבוע לשים את הז'יטונים על מניות מגזרי הקמעונאות והמזון ועל חברות יציבות שעיקר פעילותן בשוק המקומי. בין היתר מונים שם את בזק , שופרסל , החברה לישראל , אידיבי אחזקות , נייר חדרה ואת גולף .