הדולר איבד השבוע 1.5%: היציג - 3.582 ש'; "יוסיף להיחלש"

מרבית שעות היום נסחר המטבע במגמה שלילית אך לבסוף הוסיף 0.05% לערכו ■ הערכות: "המגמה תימשך - הדולר יוסיף להיחלש" ■ האירו ירד ל-5.074 שקלים

שוק המט"ח המקומי ממשיך להגיב להודעת הפדרל ריזרב על תכנית ההרחבה המוניטרית השניה כאשר השקל ממשיך להציג איתנות חריגה מול המטבעות העיקריים בזירת המט"ח. לאחר שמרבית שעות היום רשם הדולר האמריקני ירידה בערכו אל מול השקל בדומה למגמה בעולם - רגע לפני חתימת השער היציג ע"י בנק ישראל התחזק מעט המטבע ונחתם ברמה של 3.582 שקל - שיפור של 0.05% בערכו.

בסיכום שבועי רשם המטבע ירידה של 1.5% בערכו, כשמרבית הירידה מיוחסת להיחלשות בשער המטבע אתמול כתגובה לתכנית ה-QE2 עליה הכריז יו"ר הפד בן ברננקי.

האירו, לעומתו, סיים גם את יום המסחר הזה כשהוא נחלש מול המטבע המקומי בשיעור של כ-0.6% לשער של 5.0741 שקלים למטבע אירופי אחד.

בעולם, אגב, הדולר דווקא מתחזק מעט מול האירו לשער חליפין של 1.4146 דולר לאירו - עליה של 0.4% בערכו של המטבע האמריקני.

ניצה מסיקה רייזר, אנליסטית ראשית בקבוצת פריקו המתמחה בניהול סיכונים פיננסיים, העריכה הבוקר בשיחה עם "גלובס" כי "יצואנים החשופים לאירו ביצעו אתמול עסקאות הגנה או מכירה של האירו על מנת ליהנות מההתחזקות שלו ל-5.1 שקלים. מהלכי היצואנים באו למרות הצפי להתחזקות נוספת של המטבע האירופאי. לגבי צמד המטבעות דולר-שקל: בטווח הארוך, השקל ימשיך להתחזק מול המטבע האמריקני עם הפוגות זמניות שיינבעו מהתערבויות בשוק המט"ח בבנק ישראל או מניסיונות הגבלה זמניים של תנועת הון".

אמש בנאום מיוחד שנשא בתל אביב, הצהיר נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר על הכוונה להמשיך ולהתערב בתחום המט"ח וכן הציג את הערכות הבנק לפיהן באם תמשיך המגמה - עשוי הייצוא הישראלי להיפגע משערי החליפין באופן שעשוי לפגום בתחזית הצמיחה של המשק המקומי. עם זאת, טען פישר, "מדובר במחיר קטן יחסית שצריך לשלם תמורת צמיחה במשק האמריקני שהיא המפתח לצמיחה בכלכלה העולמית כולה".