טויוטה מרבעת רווחיה ומציינת את מסירת הרכב ה-20 מיליון באירופה

נראה כי מי שחשש כי טויוטה לא תצליח להתאושש מפרשת הריקול - התבדה ■ רווחי החברה זינקו ל-1.2 מיליארד דולר ■ בישראל נמסרו עד היום רבע מיליון מכוניות מתוצרתה

ניראה כי מי שחשש כי טויוטה לא תצליח להתאושש מפרשת הריקול - התבדה. היום דיווחה יצרנית המכוניות היפניות כי הצליחה לרבע (!) את רווחיה ברבעון החולף ולעקוף את תחזיות האנליסטים, וזאת על אף הספקנות ההולכת וגוברת בעיקר בשוק האמריקני באשר לאיכות המכוניות שהיא מייצרת, על רקע הודעות ה"ריקול" התכופות שהיא מוציאה ועל אף התחזקות הין שמהווה איום פיננסי לחברה. רווחי טויוטה הסתכמו ברבעון האמור ב-1.2 מיליארד דולר. מכירות החברה עלו ברבעון השלישי ב-5.8% ל-59.5 מיליארד דולר. החברה גם העלתה את תחזיותיה העתידיות.

בנוסף נרשם ציון דרך ליצרנית הרכב היפנית באירופה כאשר החברה מסרה את המכוניות ה- 20 מיליון באירופה ודיווחה כי בישראל נמסרו עד היום רבע מיליון מכוניות מתוצרתה.


הרכב ה-20 מיליון של טויוטה שנמסר היה מסוג VERSO 2.0 D-4D בצבע כחול כהה, והוא נמסר לתושב ולנסיה, מר גבריאל חימנס (Gabriel Jiménez), בטקס חגיגי שהתקיים במשרדי טויוטה במדריד. באירוע בו נכחו גם סגן נשיא מכירות ושיווק של טויוטה באירופה.

מיגל פונסקה (Miguel Fonseca), סגן נשיא טויוטה אירופה, הצהיר במהלך החגיגות: "אנו גאים ונרגשים לחגוג את אבן הדרך זו ולציין את היותה של טויוטה שם נרדף לאיכות וחדשנות מעולה במוחם של הלקוחות שלנו, כבר מאז שכלי הרכב הראשון שלנו נסע על כבישי אירופה לפני 50 שנה" פונסקה הוסיף: "המחויבות שלנו ממשיכה להיות שמירה על שביעות רצון הלקוחות, כפי שהנחיל מייסד החברה Kiichiro Toyoda".

בפברואר 2000, לאחר 40 שנים של פעילות באירופה, נמסר בגרמניה רכב מסוג Avensis, המיוצר בבריטניה, שציין מסירות של 10 מיליון רכבי טויוטה. היום, לאחר 10 שנים בלבד מאז מסירת הרכב ה-10 מיליון, כבר מציינת טויוטה את מסירת הרכב ה-20 מיליון שלה באירופה.

הלקוח בר- המזל, מר גבריאל חימנס, אמר: "אני מופתע ושמח מאוד להיות הלקוח ה - 20 מיליון של טויוטה באירופה. זוהי המכונית הראשונה שלי מסוג טויוטה. שמעתי תמיד שהרכבים בנויים באיכות גבוהה ואני בהחלט מצפה לחוויה."