תתכוננו; דיווח: הרכבת המהירה תעבור בגדה המערבית

כך מדווחת "איי.פי" ■ משרד התחבורה, כפי שצוטט בסוכנות הידיעות, נכתב כי ההחלטה נועדה להבטיח שבעתיד גם האוכלוסייה הפלסטינית תוכל להרוויח מהיתרונות של הרכבת המהירה

קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים יעבור עמוק בתוך שטחי הגדה המערבית, כך מפרסמת סוכנות הידיעות "איי.פי". על פי הפרסומים, שני קטעים שונים בתוואי הרכבת יעברו בתוך הגדה, וזאת על מנת לקצר את הדרך ולמנוע מהרכבת להתקרב קרוב מדי לישובים יהודים ולהפריע לשגרת יומם.

בעולם זוכה הצעד הזה לביקורת בטענה שישראל מפרה בכך את החוק הבינלאומי, שאוסר על בנייה בשטחים הפלסטינים. עם זאת, טרם ניתנה התייחסות להיבט הביטחוני שנוגע לכך שרכבת ישראלית, שמהווה עורק תנועה מרכזי, תעבור עמוק בתוך שטח עוין.

"הממשלה הפלסטינית מתנגדת לצעד הזה באופן חוקי ותנקוט בכל הצעדים הדיפלומטים הנדרשים כדי למנוע את המהלך", אמר חסן ח'טיב, דובר הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. ח'טיב אף קרא לחברות הבינלאומיות שלוקחות חלק בפרויקט להפסיק את מעורבותן לאלתר.

ישראל תבנה קו רכבת מעזה לרמאללה?

בהתייחסות של משרד התחבורה הישראלי, כפי שצוטטה בסוכנות הידיעות, נכתב כי ההחלטה להעביר את תוואי הרכבת בתוך הגדה המערבית נועדה להבטיח שבעתיד גם האוכלוסייה הפלסטינית בגדה תוכל להרוויח מהיתרונות של הרכבת המהירה. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אף צוטט כמי שאומר שבימים אלו עובדים במשרד על תכנית שתחבר בין עזה לבין רמאללה.

"מדובר ברעיון ציני שבסך הכל נועד להצדיק מבחינה חוקית את הנתיב הנוכחי של הרכבת", אמרה לסוכנות הידיעות ד"ר גלית באום מקואליציית הנשים לשלום. ד"ר באום אף כתבה לאחרונה דוח שסוקר את התפתחות התוואי של הרכבת מהבחינה המשפטית.

בתגובה לסוכנות הידיעות נמסר מהמנהל האזרחי בצה"ל כי תוואי הרכבת שעובר בשטחי הגדה אושר על ידי מערכת הביטחון. כמו כן, נמסר בהתייחסות כי לתושבי הכפרים הסמוכים לרכבת תינתן ההזדמנות לערער על ההחלטה.