מרכז מסחרי יוקם בלגונה שבחוף הצפוני באילת ב-28 מיליון שקל

מנכ"ל אפגד, שי הניג: "יש כאן יתרון של לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. המרכז המסחרי יישב על המשבצת האחרונה שנמצאת על הלגונה בסמיכות לים. יהיה שם טראפיק מעולה של קונים"

‎‎ענף הנדל"ן המסחרי באילת ממשיך לפרוח: מרכז מסחרי חדש יוקם בלגונה שבחוף הצפוני באילת בהשקעה כוללת של כ-28 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

מרכז מסחרי לגונה מול באילת / הדמיה: מן-שנער אדריכלים
 מרכז מסחרי לגונה מול באילת / הדמיה: מן-שנער אדריכלים

את המרכז המסחרי, שייקרא לגונה ‏Mall‏, מקימה חברת אפגד, בבעלות משפחת הניג, יחד עם היזמים ירון רבינוביץ' ויהודה חרץ, לפי תכנון של משרד מן-שנער אדריכלים ומתכנני ערים. הקניון ייבנה על מגרש בשטח 7.7 דונם, כששטחו הבנוי צפוי להסתכם בכ-2,300 מ"ר.

המרכז, שעל שיווקו אחראית רונית עזריאל מחברת עטיה נכסים והשקעות, ייבנה כמרכז מסחרי פתוח בצורת האות ר', כשאחת הצלעות תפנה לכיוון הטיילת ותכלול בתי קפה ומסעדות, ואילו הצלע השנייה תכלול שדרת דקלים וחנויות משני צדדיה. במגרש צמוד יוכשרו כ-200 מקומות חנייה.

המרכז מוקף מלונות: מלון לב פתאל מצפון, מלון המלך שלמה מדרום, מלון מרינה קלאב ממזרח ומלון קראון פלאזה ממערב. דמי השכירות במרכז צפויים לעמוד על 200-250 שקל למ"ר לחודש בתוספת אחוזים מהפדיון.

לדברי מנכ"ל אפגד, שי הניג, "יש כאן יתרון של לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. המרכז המסחרי יישב על המשבצת האחרונה שנמצאת על הלגונה בסמיכות לים. יהיה שם טראפיק מעולה של קונים, שכן כל מי שירצה להגיע למלונות יעבור דרך המרכז המסחרי".

הקניון המשמעותי זה שנים באילת הוא "מול הים" בבעלות אלי ישראלי (50%), אילן בן דב (25%) וחברת הביטוח הפניקס (25%). הקניון שצפוי להתחרות בדומיננטיות שלו הוא קניון "ארנה אילת" שמקימים ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי בחצי מיליארד שקל במתחם התחנה המרכזית בעיר.

‏ קבוצת בריטיש ישראל מפעילה בעיר את קניון "מלכת שבא", ביג מפעילה את הפאואר סנטר "ביג אילת" וחברת גזית גלוב ישראל מתכננת הקמת מרכז ‏G‏ אילת בטיילת הצפונית. ‏‎‎‏