תשובה מארגן חובות באלעד US: פירעון מוקדם ל-70% מהאג"ח

החברה תזמן אסיפת מחזיקי האג"ח לאישור מהלך שיביא לחיזוק ההון והתזרים שלה ולשיפור היחסים הפיננסים ■ פירעון חוב של 250 מ' ד' יוקדם ו-115 מ' ד' ימוחזר

תשובה מתכונן לארגון חובות בזרוע הנדל"ן הפרטית: חברת Elad US Residential, תזמן אסיפת מחזיקי האג"ח שלה לאישור תכנית אסטרטגית של החברה לביצוע מהלך שיביא לחיזוק ההון והתזרים שלה ולשיפור היחסים הפיננסים, מה שעשוי למנוע הורדת דירוג האג"ח של החברה מ-A לאחר שהוכנסה בסוכנות הדירוג S&P לרשימת המעקב עם השלכות שליליות. נציין כי ירידת הדירוג של האג"ח תאפשר למחזיקי האג"ח לדרוש מימוש מואץ של נכסי החברה.

Elad US Residential הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-350 מיליון דולר שלוח הסילוקין שלהן הוא ב-5 תשלומים שנתיים שווים (קרן וריבית) החל משנת 2011.

לאור תנאי שוק ההלוואות היום בארה"ב החליטה החברה לבצע מימון מחדש עם מוסדות פיננסים בארצות הברית בהיקף של כ-115 מיליון דולר בתנאי מימון נוחים יותר, ובכך להביא בין השאר לשיפור התזרים ולחיזוק ההון של החברה.

במסגרת המהלך שיובא לאישור האסיפה, צפויה החברה להקדים את תשלום האג"ח בהיקף של כ- 250 מיליון דולר, שהיה צפוי להיעשות במהלך שלוש השנים הקרובות (קרן), ואת יתרת תשלומי הקרן (כ- 100 מיליון דולר), לפרוע על פי לוח הסילוקין המקורי. בכך תפרע החברה למעשה כ-70% מהאג"ח.

הריבית על יתרת האג"ח תשולם, כפי שנקבע בכל שנה לאורך 5 השנים הבאות. הקדמת התשלומים למחזיקי האג"ח תעשה מכספי המימון מחדש וכן ממקורות עצמיים.

Elad US Residential מחזיקה בכ-2,100 יח"ד - רובן בפלורידה וחלקן באילינוי, המאוכלסות בתפוסה של כ-95% והמניבות שכ"ד שנתי של מעל ל-20 מיליון דולר.