עקב קשיים טכניים: עיכוב נוסף בפתיחת הנתיב המהיר לת"א

פתיחת הנתיב שנקבע לאחד בדצמבר עלולה להתעכב ברגע האחרון ■ הזכיינית שפיר הנדסה אמורה לשלם למדינה 140 מיליון שקל עם הפתיחה

האם פרויקט הנתיב המהיר שוב מתעכב? פתיחתו של הנתיב המהיר בכביש 1 בכניסה לתל-אביב שנקבעה ל-1 בדצמבר עלולה להידחות לאחר שהזכיינית, חברת שפיר הנדסה טרם קיבלה אישור מוקדם מהוועדה הבינמשרדית המלווה את הפרויקט כי שלב ההרצה של הפרויקט יתחיל כמתוכנן. ההרצה אמורה להתחיל ב-18 לחודש ולהמשך כשבועיים.

שפיר כבר הציבה בשטח את המצלמות המיוחדות המיועדות לזהות את כלי הרכב, אך התקנת מערכות הגבייה והבילינג טרם הסתיימה. מדובר במערכת חדישה המכונה אגרה דינמית שאמורה להיות מותקנת על ידי חברת סימנס הגרמנית.

יוזכר כי פרויקט הנתיב המהיר כבר הוקפא בתחילת 2010 לתקופה של כחצי שנה עקב סכסוך בין המדינה לשפיר. כעת מודים גם במשרדי האוצר והתחבורה המלווים את הפרויקט מודים כי "יש עדיין הרבה אתגרים לפתיחה". עם זאת אמרו ל"גלובס" גורמים ממשלתיים כי "עדיין מוקדם לדעת האם לא ייפתח מועד".

התאריך החוזי שנקבע לסיום הפרויקט הוא האחד בדצמבר. בשפיר מבקשים לדחות את הפתיחה ביומיים, ליום שישי, כדי לאפשר הפעלה מדורגת לקראת יום ראשון.

שפיר אמורה להעביר לידי המדינה עם הפתיחה מענק בשווי של כ-140 מיליון שקל, שאותו התחייבה לשלם במסגרת מכרז ה-BOT שבו זכתה. מדבר בחלק הראשון מתוך המענק הכולל, כאשר החלק השני ישולם בתום מחצית השנה הראשונה מההפעלה. על-י הערכות יגיע גודל הסכום הכולל ששפיר תשלם למדינה ל-220-270 מיליון שקל.