בקרוב סינון גם ב-SMS: חברות הסלולר יאפשרו לחסום מסרונים

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אלי אפללו, לפיה המנויים יוכלו לבקש מחברות הסלולר לחסום עבורם שירותי קבלת או שליחת SMS, וזאת ללא תשלום

צעד נוסף בדרך אל החופש של הצרכנים לבחור על מה ישלמו: בקרוב ניתן יהיה לחסום את שירותי קבלת המסרונים (SMS) ולקבל הודעה אם המנוי שאליו שלחתם מסרון חסם את השירות.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אלי אפללו לתיקון חוק התקשורת (בזק ושידורים) בנושא חסימת שירותי מסרון.

לפי ההצעה, המנויים יוכלו לבקש מחברות הסלולר לחסום עבורם שירותי קבלת או שליחת מסרון - ללא תשלום. בנוסף לכך, מנוי ששלח מסרון למנוי אחר שחסם את השירות יקבל ללא תשלום הודעה שהמסרון לא הגיע ליעדו.

מבחינה טכנולוגית, הוסכם על הנוכחים בדיון, אין היום בעיה ליישם מהלך כזה: מנהל תחום ממשל בסלקום, דורי ציקו, הסביר לשאלת ח"כ נחמן שי כי "לפני שנתיים וחצי היו קשיים לא מעטים ביישום ההצעה, אך הדברים השתנו מאז, וכיום יכולות החברות לפתח יישום שיעמוד בדרישות ההצעה".

ציקו העריך את זמן הפיתוח הנדרש בחצי שנה, ובהתאם לכך החליטה הוועדה כי החוק ייכנס לתוקפו 6 חודשים לאחר פרסומו ברשומות.

ח"כ אפללו פנה לנציגי חברות הסלולר וביקש מהם שלא להתמהמה ולהעמיד את השירות לשימוש הציבור עוד לפני המועד המדובר.

הוועדה החליטה עוד כי שר התקשורת יהיה רשאי לקבוע הוראות שיקבעו על מי מבעלי הרישיון תוטל החובה להודיע לשולח על כישלון שליחת המסרון - החברה ממנה נשלחה ההודעה או החברה שאליה יועדה.

עוד החליטה הוועדה כי השר יהיה רשאי להרחיב את החוק גם לגבי הודעות חוזי או שמע (MMS). משרד התקשורת בראשות משה כחלון הודיע כי הוא תומך בהצעת החוק.