תוצאות מעורבות לפרטנר למרות קפיצה של 17.5% ברווח הנקי

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-309 מיליון שקל ■ ההכנסות עלו ב-4.8% לכ-1.65 מיליארד שקל ■ שיעור הנטישה עלה, וההכנסה הממוצעת לחודש ממנוי ירדה ב-1.3% ל-151 שקל

אחרי שבזק חשפה בשבוע שעבר את התוצאות הכספיות של פלאפון, מדווחת הבוקר (ג') פרטנר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2010. הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקל - עלייה של 4.8% לעומת הכנסות של כ-1.575 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2009.

הרווח התפעולי קפץ ב-18.7% והסתכם בכ-476 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה פרטנר רווח נקי של כ-309 מיליון שקל - עלייה של 17.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים השוטף זינק ב-61.8% לכ-487 מיליון שקל.

מספר מנויי החברה עלה אמנם ברבעון החולף ב-4.2% והסתכם נכון לסוף הרבעון בכ-3.133 מיליון מנויים, אך שאר הפרמטרים מצביעים על חולשה: שיעור הנטישה הרבעוני עלה ב-0.8% לכ-5%, השימוש החודשי הממוצע למנוי ירד ב-2.25 ל-361 דקות, וההכנסה הממוצעת לחודש ממנוי רשמה אף היא ירידה של 1.3% ל-151 שקל.

במועד אישור הדו"חות אישר דירקטוריון פרטנר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בשיעור של 82 מיליון דולר (כ-300 מיליון שקל) או 53 סנט למניה (או 1.93 שקל למניה).

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, מסר עם פרסום הדו"חות כי "פרטנר ממשיכה להשיג תוצאות פיננסיות מצוינות. אולם, אנו לא מתייחסים להישגים אלה כמובן מאליו, ולכן ברבעון זה נקטנו שני צעדים משמעותיים שנועדו להבטיח כי הרווחיות שלנו תמשיך לצמוח בשנים הקרובות: האחד - התקשרנו בהסכם עם אריקסון לשדרוג הרשת שלנו; והשני - התקשרנו בהסכם עם 012 סמייל, מפעילת שירותי תקשורת בינלאומיים מובילה בישראל, ספקית של שירותי אינטרנט ומפעילת שירותי תקשורת פנים-ארציים נייחים".

גלברד הוסיף כי "בכל הקשור לעסקי הליבה הסלולריים שלנו, אנו מגבשים כעת תוכנית אסטרטגית אשר תמזער את ההשפעה של הפחתת תעריפי קישור הגומלין. הצעדים שפרטנר עשויה לנקוט כוללים בין היתר: קיצוץ בעלויות, שיפור ביעילות התפעולית ואריזה מחדש של היצע המוצרים שלנו".