חברת החשמל מבקשת מהשר כחלון: פריסת תשתיות לאורך זמן

ככל הידוע, בקשותיה של החברה למשרד התקשורת נוגעות בעיקר לקצב הפריסה, והיא מבקשת שייקבע למיזם קצב לפריסה ארוכת טווח, כדי שהוא יהיה כלכלי

חברת החשמל העבירה בימים האחרונים למשרד התקשורת שורה של תנאים שהיא מבקשת שיופיעו ברישיון של מיזם התקשורת שלה, שיכלול הנחה של סיבים אופטיים בכל הארץ.

ככל הידוע, בקשותיה של החברה נוגעות בעיקר לקצב הפריסה, והיא מבקשת שייקבע למיזם קצב לפריסה ארוכת טווח, כדי שהוא יהיה כלכלי. אם המיזם יחויב בפריסה כלל-ארצית בתוך זמן קצר, הרי שהסיכוי לגייס משקיע הוא נמוך.

נוסף לכך מבקשת חברת החשמל לישראל כי ברישיון ינוסחו הגדרות מדויקות שיקבעו באילו תנאים היא תוכל לחבר לקוחות עסקיים גדולים בצורה ישירה. על פי החלטת הממשלה, נאסר על המיזם למכור שירותי תקשורת ישירות ללקוחות, אלא הוא רשאי למכור רק למפעילי תקשורת שמוכרים לציבור שירותים על גבי הסיבים האופטיים של המיזם.

התנאים הועברו בעקבות דיון נרחב שערך אתמול (ב') שר התקשורת משה כחלון ודיון נוסף שערך היום מנכ"ל המשרד עדן בר טל, בנושא הרישיון למיזם. בדיונים נדונו בקשות חברת החשמל לתנאים שיופיעו בטיוטת הרישיון שתינתן לה, על מנת שתוכל לצאת לרוד שואו לגיוס משקיע ובעל שליטה למיזם, בהתאם להחלטת הממשלה.

בקשות החברה, אמרו במשרד התקשורת, נשקלות בכובד ראש וברצינות רבה מתוך הכרה בחשיבות המיזם. במשרד רואים במיזם את אחד משיאי הקדנציה של כחלון, ולכן מעוניינים לעשות כל שניתן על מנת שחברת החשמל תקבל את הרישיון ותצא לדרך.