ג'נרל אטלנטיק מתעניינת ברכישת נטפים מקרן מרקסטון

מרקסטון, שמחזיקה במניות נטפים, מנהלת מגעים ראשונים למכירת השקעת הדגל שלה בעסקה שתשקף לנטפים שווי של 650-700 מיליון דולר

קרן מרקסטון מנהלת מגעים ראשונים למכירת השקעת הדגל שלה - חברת מוצרי ההשקיה נטפים. ל"גלובס" נודע כי אחת המתעניינות ברכישת נטפים היא קרן ג'נרל אטלנטיק.

לפי הערכות, השווי לפיו מעוניינת מרקסטון למכור את מניותיה בנטפים (14% עם אופציה לעלות 20%) עומד על 650-700 מיליון דולר. בעלת מניות נוספת בנטפים היא קרן טנא של אריאל הלפרין. בעלי מניות נוספים הם קיבוץ חצרים (43%), קיבוץ מגל (22%) וקיבוץ יפתח (6%). יו"ר נטפים הוא ישראל מקוב.

נטפים, שעוסקת בייצור של מוצרי השקיה וטיפוח הגינה, נחשבת למובילה בעולם בתחומה. המפעל הראשי של נטפים נמצא בקיבוץ חצרים שבנגב וישנם מפעלים נוספים בקיבוצים מגל ויפתח, וכן מספר נציגויות ברחבי בעולם.

מוצרי הדגל של החברה הם צינורות להשקיה בטפטוף, המאפשרים השקיה תוך חיסכון ניכר במים והגדלת היבולים.

ג'נרל אטלנטיק היא קרן השקעות ותיקה, שמתמחה בתחומי הטכנולוגיה והפיננסים, עם דגש על מדיה (בעיקר אינטרנט) ושירותי טכנולוגיה לשוק הפיננסי, וכן טכנולוגיה ושירותים לתחום הרפואי.

הקרן התעניינה בעבר בהשקעה בפייסבוק ואף הגיעה לשלב של מסמך הכוונות, אך בסופו של דבר לא נסגרה עסקה, ככל הנראה בהחלטה של פייסבוק.

הקרן מנהלת, על-פי דבריה, 15 מיליארד דולר ומשקיעה בין 50 ל-500 מיליון דולר בחברה, לעתים כמשקיעת מיעוט ולעתים כבעלת השליטה. הקרן משקיעה בחברות בכל העולם ויש לה משרדים בארה"ב, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית. בישראל היא השקיעה עד היום באקסנט, פאואר דיזיין וסייפן והתעניינה בהשקעה בריטליקס.

לפי דו"חות מרקסטון, ההשקעה בנטפים רשומה כרגע בספריה לפי שווי של 100.3 מיליון דולר. מרקסטון השקיעה בתחילת 2006 כ-44 מיליון דולר בנטפים, כך שהתשואה שלה על ההשקעה כבר עומדת על יותר מ-100%.

אם תצא העסקה לפועל, לא ברור בשלב זה מי מבעלי המניות יצטרף לעסקה, אולם ברור כי מרקסטון תשמח לקיומה. לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי הקרן שבניהול רון לובש ואמיר קס לא תבצע יותר השקעות חדשות - כלומר לא תשתמש בכ-30% מהכסף שגויס לקרן הראשונה שגייסה וכי פניה לגיוס קרן שנייה.

כדי להצליח לגייס קרן נוספת, על מרקסטון להציג תוצאות. אחת הדרכים היא למכור את אחת החברות הגדולות בפורטפוליו - מגנוליה, נטפים, נילית ופריזמה לשעבר.

מרקסטון עוסקת בהשקעות בחברות ישראליות מוטות יצוא, ועיקר משקיעיה הן קרנות פנסיה אמריקניות ובראשן קרן הפנסיה של קליפורניה. עד היום ביצעה הקרן השקעות בהיקף של 570 מיליון דולר.