נתניהו משיב לאובמה: "ירושלים איננה התנחלות - היא הבירה"

"ישראל מעולם לא לקחה על עצמה מגבלות כלשהן על הבנייה בירושלים, שבה מתגוררים כשמונה מאות אלף תושבים, כולל לא במהלך עשרת חודשי השעיית הבנייה ביהודה ושומרון"

"ירושלים איננה התנחלות - ירושלים היא בירת מדינת ישראל", כך השיב ראש הממשלה בנימין נתניהולהאשמות ששיגר נשיא ארה"ב ברק אובמה מאינדונזיה. "ישראל מעולם לא לקחה על עצמה מגבלות כלשהן על הבנייה בירושלים, שבה מתגוררים כשמונה מאות אלף תושבים, כולל לא במהלך עשרת חודשי השעיית הבנייה ביהודה ושומרון".

מוקדם יותר היום, הטיח ברק אובמה ביקורת לכוונה לבנות יחידות דיור חדשות בירושלים ואמר כי הן "אינן מקדמות את תהליך השלום".

בהודעה שמסרה לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאמר כי "ישראל לא רואה שום קשר בין תהליך השלום לבין מדיניות התכנון והבנייה בירושלים, שלא השתנתה מזה ארבעים שנה. כל ממשלות ישראל בארבעים השנים האחרונות בנו בכל חלקי העיר. במהלך תקופה זו נחתמו הסכמי השלום עם מצרים וירדן ובמשך 17 שנה נוהל משא ומתן מדיני עם הפלשתינים. אלו עובדות היסטוריות. הבנייה בירושלים מעולם לא הפריעה לתהליך השלום".

נזכיר כי ארה"ב הכבר הביעה "אכזבה עמוקה" מהודעה רשמית בישראל על תכנית בנייה חדשה במזרח ירושלים. דובר הבית הלבן, פיליפ קראולי, אמר אתמול: "אנו מאוכזבים מאוד מההודעה על שלב תכנון מתקדם ליחידות דיור חדשות באזורים רגישים במזרח ירושלים. הדבר אינו מועיל למאמצינו לחדש את את המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים".

בלשכת נתניהו הוסיפו כי "חילוקי הדעות בנושא ירושלים עם ארה"ב ידועים. גם הם אינם חדשים ונמשכים כבר ארבעים שנה. אנו מקווים להתגבר עליהם ולהמשיך להתקדם במשא ומתן המדיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו מצפה לפגישתו המתוכננת ליום חמישי עם מזכירת המדינה קלינטון, על מנת לקדם את שיחות השלום".